Kooperativa protestuje proti závěrům časopisu dTest

Praha - Kooperativa pojišťovna nesouhlasí se závěry časopisu dTest, podle vyjádření společnosti zveřejněný text pojišťovnu poškozuje, neboť nestojí na prokazatelných a objektivních závěrech subjektu oprávněnému k takovému tvrzení. Pojišťovna to sdělila v úterý.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Jak dále uvedla, společnost žádný skokový nárůst stížností na likvidaci pojistných událostí nezaznamenala.

Ve zprávě se zástupci časopisu dTest opírají o nález Ústavního soudu z roku 2008. Nicméně tento nález Ústavního soudu, jak Kooperativa uvedla, řeší konkrétní případ a zobecnit lze tedy pouze jeho některé části.

"Samotný nález především vyzývá k individuálnímu posuzování každého případu, z čehož je zřejmé, že zobecnění jeho závěrů způsobem, který provádí časopis dTest je nepřijatelné. Nález ÚS dále mimo jiné nabádá ke zvažování účelnosti a nezbytnosti nákladů vynaložených na uvedení poškozené věci do původního stavu, což rozhodně nelze interpretovat tak, že každý poškozený má automaticky právo na úhradu jakýchkoli nákladů na opravu. Naopak - poškozený by měl vždy s ohledem na okolnosti zvažovat, jaký servis pro opravu svého vozidla zvolí, aby výše uvedené podmínky došly naplnění," stojí ve vyjádření pojišťovny.

Kooperativa spolupracuje se sítí cca 1000 smluvních opraven, včetně značkových servisů, které garantují kvalitu i cenu opravy. Poškozeným, kteří se na pojišťovnu obrátí s náhradou škody, doporučuje využití těchto servisů. Zde probíhá úhrada nákladů na opravu bez problémů.

"Proto jim doporučujeme, aby s pojišťovnou komunikovali o výběru servisu, namísto toho, aby bez dalšího předali vozidlo např. některé ´nehodové asistenci´, která se objeví na místě nehody, aniž by ji některý z účastníků zavolal a jejím účastníkům slibuje veškeré služby zdarma včetně opravy. V těchto případech poškozený nemá žádnou kontrolu nad průběhem opravy a často ani neví, jaký servis ji provedl, ani zda se skutečně vůbec jednalo o servis. V takovém případě se také může stát, že z faktur za opravu jsou odečítány položky, které nesouvisí s opravou vozidla po nehodě," vysvětlila pojišťovna.

"Musíme konstatovat, že použité informace v tiskové zprávě jsou tendenční. Stížnost již ze své podstaty nebývá nikdy objektivní a bez prověření podstaty každého konkrétního případu tedy nelze konstatovat co je a není správné a co pojišťovna musí uhradit," uvedla dále pojišťovna.

Spotřebitelský časopis dTest uvedl, že jeho poradenská linka zaznamenala vyšší počet případů lidí stěžujících si na pojišťovnu Kooperativa. Ta podle nespokojených poškozených krátí jejich pojistné plnění při jimi nezaviněných autonehodách s odvolání na tzv. amortizaci.

Témata: pojišťovny | dtest
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Největší zabiják Čechů: Na nemoci oběhové soustavy umírá téměř 50 tisíc…

10.12.2018 18:41 Nejvíc Čechů loni zemřelo na nemoci oběhové soustavy. Podlehlo jim asi 40 procent zemřelých, asi 49…

Metla Čechů? Následky alkoholu stojí 59 miliard ročně, odborníci navrhli…

10.12.2018 16:22 Náklady státu spojené s užíváním alkoholu jsou 59 miliard korun ročně, tedy zhruba 1,25 procenta…

Soud podmíněně propustil Kušnierze, odpykával si trest v kauze ROP…

10.12.2018 16:17 Pražský městský soud v pátek podmíněně propustil z vězení bývalého ředitele úřadu Regionálního…

Prasknutí aorty? 80 procent případů končí smrtí, nepodceňujte screening

10.12.2018 15:38 U více než desetiny mužů vyšetřených v rámci screeningu mladoboleslavské nemocnice bylo odhaleno…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama