Hrozivá srážka na přejezdu v Uhříněvsi. Upadl jsem do bezvědomí, tvrdí kamioňák

Řidič kamionu Uroš Andelović dnes u Obvodního soudu pro Prahu 10 vypověděl, že ještě před srážkou s vlakem na přejezdu v pražské Uhříněvsi ztratil vědomí. Nemohl proto s nákladním autem prorazit závory a z přejezdu odjet.

Osmašedesátiletý Srb čelí obžalobě z obecného ohrožení z nedbalosti a z poškození obecně prospěšného zařízení, za což mu hrozí až osm let vězení. Při nehodě byli čtyři lidé zraněni, škodu dnes státní zástupce vyčíslil na zhruba 63 milionů korun.

"Od té doby, co se nehoda stala, vůbec nemohu spát," prohlásil Andelović. Dodal, že srážky lituje a je rád za to, že při ní nikdo nezemřel. Muž podle své výpovědi najel na přejezd, protože si myslel, že se závory otevírají. Zvukové ani světelné signalizace si nevšimnul. "Pak jsem přemýšlel, jestli závory prorazit, ale neudělal jsem to, protože jsem nechtěl mít potíže," uvedl. Neměl prý ani dostatek času, protože z leknutí upadl do bezvědomí, ze kterého se probral až v nemocnici. Pouze si matně pamatuje, že ho někdo po havárii za ruku vytáhl z automobilu.

Státní zástupce Aleš Šiška však po skončení jednání novinářům řekl, že řidičova slova vyvrátila svědecká výpověď i data stažená přímo z kamionu. "Pan obžalovaný se samozřejmě může hájit jakýmkoli způsobem, nicméně v průběhu přípravného řízení tuto verzi nikdy nepoužil," dodal. Na to upozornila i soudkyně Ivana Hynková která řidičovu výpověď na policii přečetla. Muž v ní uvedl, že ztratil vědomí až po nárazu s vlakem. Když se ocitl mezi závorami, kousek popojel, aby do něj vlak nenarazil. "Závoru jsem prorazit nesměl," řekl policistům. Dodal, že v Srbsku za to hrozí až dvouleté vězení.

Podle státního zástupce mohla být jednou z příčin nehody i řidičova únava. Muž se podle Šišky dopustil během dvoudenní jízdy ze Srbska do Česka 23 přestupků - překračoval rychlost či jezdil i na úseky s omezením vjezdu kamionů. Navíc nedodržoval řádné přestávky na odpočinek. "Prostě snažil se být v cíli co nejdříve," uzavřel žalobce.

Také jeden ze svědků popsal, že byl Andelović před kolizí velmi unavený. Zabloudil do slepé ulice v obytné zóně v Uhříněvsi. Další svědek pak uvedl, že viděl kamion na přejezdu couvat a řidiče po nehodě vystupovat. Zároveň ale ve své původní výpovědi potvrdil, že když nákladní auto vjíždělo do kolejiště, závory stoupaly nahoru. Zavřely se poté, co vjel řidič na přejezd.

Muž i další svědkyně také vypověděli, že je přejezd v Uhříněvsi problematický. Stává se, že po přejezdu vlaku se začnou závory otevírat a po několika vteřinách se za stálého blikání červeného světla zavřou kvůli průjezdu další soupravy. Také strojvůdce uvedl, že během posledních deseti let viděl na kolejích mezi závorami stát dvakrát osobní auto.

Nákladní auto se srazilo s osobním vlakem loni 6. září.

Podle Drážní inspekce kamion stál mezi závorami víc než dvě minuty, výstražná světla i závory na přejezdu přitom fungovaly. Vlak se zhruba 220 cestujícími vykolejil.

Andelović, kterého soud poslal několik dní po kolizi do vazby, řídil podle své výpovědi nákladní vozy 45 let. Nyní je v důchodu. Nedovede si představit, že by ze svého platu splácel škodu. V době nehody jel s nákladem ze Srbska do Německa.

Související

V Holešově se srazil osobní vlak s nákladním autem. (5.6.2023)

Řidič kamionu, který se srazil s vlakem u Holešova, nepůjde do vězení

Státní zástupkyně z okresního státního zastupitelství v Kroměříži podmíněně zastavila trestní stíhání řidiče nákladního vozu, do kterého loni v červnu narazil osobní vlak na přejezdu u Holešova na Kroměřížsku. Nehoda si vyžádala devět zraněných osob. Policie původně řidiče obvinila z obecného ohrožení z nedbalosti. 

Více souvisejících

Nehody vlaků Nehody kamiónů soudy Praha Vlaky

Aktuálně se děje

před 25 minutami

před 40 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Helena Langšádlová

Ministryně Langšádlová se rozhodla podat demisi

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, oznámila její strana ve čtvrtek ráno. Podrobnosti má končící členka Fialovy vlády poskytnout odpoledne. 

před 3 hodinami

před 5 hodinami

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

Fotbal, ilustrační fotografie

Od příští sezóny ponese nejvyšší fotbalová liga jméno sázkovky Chance. Přiteče díky ní čtvrtmiliarda ročně

Až letos v červenci odstartuje nová sezóna tuzemské nejvyšší fotbalové soutěže, už se v jejím názvu neobjeví jméno sázkové kanceláře Fortuna, ale jejího konkurenta Chance. Právě tato sázková kancelář totiž vyhrála výběrové řízení na titulárního partnera první fotbalové ligy a díky tomu si tak tuzemský profesionální fotbal od příští sezóny dalších pět let přijde na čtvrtmiliardy ročně.

včera

Papežův zákon

RECENZE: Papežův zákon o prohnilé církvi stojí i padá na velikášském akademismu

Poté, co byl u nás snímek Papežův zákon uveden v rámci nesoutěžní sekce karlovarského festivalu, se dostává i do široké distribuce. Italský film se noří do temné historie církve a skrze příběh na základě skutečných událostí reflektuje krutost lidské manipulace, společenskou rozštěpenost i individuální osudy na pozadí velkých dějin.

včera

včera

Michal Koudelka

Vláda chce urychlit výstavbu OZE, prezidentovi navrhla povýšení šéfa BIS Koudelky.

Příprava výstavby obnovitelných zdrojů energie ve vybraných lokalitách by v Česku neměla trvat déle než rok. K dosažení tohoto cíle má přispět vymezení tzv. akceleračních zón určených pro jejich výstavbu podle pravidel, která schválila vláda na středečním jednání. Navrhla také povýšení šéfa BIS Michala Koudelky do hodnosti generálmajora. 

včera

včera

Stáj Scuderia Ferrari mění název + FOTO

Neuvěřitelné se stává skutečností. Ferrari je jediným týmem, který nepřetržitě závodí v přední motoristické disciplíně od založení formule 1 v roce 1950. Žádný tým nezastává takovou tradici jako Scuderia. Tradice – kterou nyní Italové (částečně) boří.

Zdroj: Martin Hájek

Další zprávy