TV Barrandov se zatím nemusí omlouvat České televizi, kauza se bude řešit nanovo

Rozhodnutí, podle nějž se měla společnost Barrandov Televizní Studio omluvit veřejnoprávní České televizi (ČT) za výroky o jejím hospodaření, neplatí. Pražský vrchní soud dnes rozsudek zrušil jako nepřezkoumatelný a spor vrátil k dalšímu projednání. Výroky pronesl moderátor a generální ředitel TV Barrandov ve svém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa.

Jaromír Soukup (TV Barrandov)
doporučujeme

"Soud prvního stupně se dopustil povšechných závěrů," konstatoval předseda odvolacího senátu Jiří Čurda. "Postrádáme vyhodnocení výroků v kontextu jednotlivých dílů pořadu," doplnil. Pražský městský soud se podle něj také v odůvodnění zrušeného rozsudku nevypořádal s důkazy navrženými žalovanou společností ani s argumentem, že osoba veřejného zájmu musí snést vyšší míru kritiky.

Žaloba ČT se týká konkrétních 18 výroků, které ve zmíněném pořadu zazněly od 28. února do 30. června 2018. Podle ČT byly nepravdivé, manipulativní a zkreslené a zasáhly do její dobré pověsti.

Soukup mimo jiné řekl, že "veřejnoprávní televize nepodléhá vůbec žádné kontrole a peníze v ní mizí úplně nekontrolovatelně", že je v ní "dost darebáků a podvodníků" nebo že ČT sport je "skutečná studnice profesionální korupce". Mluvil také o "černé díře, ve které se každý rok ztratí sedm miliard" a o tom, že "Česká televize se chová jako laciná holka, která si kupuje pozornost a vděk umělců a producentů". Mezi dekoracemi ve studiu byly pytle plné peněz nebo pětitisícové bankovky s portrétem generálního ředitele ČT Petra Dvořáka.

Pražský městský soud loni žalobě v plném rozsahu vyhověl, Soukupův styl tehdy označil za dryáčnický a dehonestující. Nařídil, aby se Soukup ústně omluvil v pěti po sobě jdoucích dílech Kauz Jaromíra Soukupa, a to hned po úvodní znělce. Barrandov Televizní Studio také měla zaslat generálnímu řediteli ČT omluvný dopis podepsaný Soukupem a kopii dopisu poslat Radě České televize. Omluvu měla společnost zveřejnit také na televizním webu.

Společnost Barrandov Televizní Studio se proti loňskému verdiktu odvolala, podle ní v pořadu zazněla oprávněná kritika, tedy taková, která není způsobilá zasáhnout do pověsti ČT. Žalobu označila za snahu o nepřípustnou cenzuru a kritizovala také to, že soud jednotlivé výroky vytrhl z kontextu pořadu.

Podnikatel Soukup je majitel mediální firmy Empresa Media, pod kterou spadá TV Barrandov a časopisy Týden, Sedmička nebo Instinkt. Dříve oznámil záměr kandidovat v příštích prezidentských volbách. Počátkem loňského roku založil politické hnutí List, jehož činnost však minulý měsíc pozastavil Nejvyšší správní soud. Hnutí totiž v půlroční lhůtě neustavilo své orgány, a nesplnilo tak zákonnou povinnost.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Registr psů bude provozovat veterinární komora, vláda souhlasí

25.01.2021 16:16 Provozovatelem centrálního registru psů, který bude fungovat od příštího roku, bude Komora…

V Praze žije až o čtvrt milionu lidí více, než je hlášeno. Město přichází…

25.01.2021 15:53 Na území Prahy žije až o čtvrt milionu lidí více, než kolik jich v ní má podle Českého…

Průměrně 2 procenta oddlužených mají zas exekuci

25.01.2021 15:40 V průměru dvě procenta lidí, kteří prošli v minulých deseti letech oddlužením, se znovu zadlužila a…

Některé jednorázové plasty by od července neměly na trh

25.01.2021 15:31 Návrh zákona, který zakazuje jednorázové plastové příbory, talíře nebo brčka, na dnešním zasedání…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama