Airbusu při přistání hořely brzdy, ČSA to popírá

Karlovy Vary - Metrové plameny šlehaly v sobotu večer z podvozku přistávajícího Airbusu 321 společnosti ČSA v Karlových Varech. Mluvčí hasičů Martin Kasal řekl v neděli agentuře Mediafax, že oheň uhasil pilot systémem chlazení v letadle, ČSA však incident následně popřely.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie
doporučujeme

Metrové plameny z podvozku letounu Airbus 321 společnosti ČSA zpozoroval dispečer na kontrolní věži karlovarského letiště během přistání v sobotu večer před devátou hodinou. "Okamžitě vyrozuměl místní podnikovou jednotku hasičů, která k letadlu vyjela se zásahovou cisternou. Požár podvozku signalizoval elektronicky i v kokpitu, pilot letadla okamžitě spustil chlazení a dokončil přistávací manévr," řekl Kasal.

Hasiči zkontrolovali stroj, dohlédli na dohašení pomocí chladicího systému letadla, víc zasahovat nemuseli. "Další síly a prostředky tak na letišti nebylo potřeba. Při přistání bylo na palubě 180 cestujících a sedm členů posádky. Nikdo nebyl v ohrožení. V podvozku hořelo brzdové obložení, po dohodě s místní jednotkou nebyl povolán ani vyšetřovatel požárů," dodal Kasal.

Mluvčí ČSA Hana Hejsková pro agenturu Mediafax sdělila, že letadlo letělo z ruského Petrohradu. Podle jejích slov je ale tvrzení mluvčího hasičů Martina Kasala ohledně metrových plamenů nepřesná. "České aerolinie zdůrazňují, že zpráva o údajných plamenech při přistání A321 na lince Petrohrad - Karlovy vary, se nezakládá na pravdě," uvedla Hejsková.

Podle mluvčí je po opakovaném prověření všech okolností s techniky, kteří byli přímo na místě, s techniky v pražské centrále, operační kontrolou i přímo s kapitánem letadla, nutné konstatovat, že zmíněný letoun nezaznamenal žádnou závadu nebo poškození.

Hejsková dále uvedla, že žádný ze systémů nehlásil závadu a žádná část letounu následně nevykazovala známky jakéhokoliv poškození vzniklého třeba i jen nestandardně vysokou teplotou.

"Toto mohu vzhledem k pečlivému ohledání letounu techniky, kteří sundali a překontrolovali vše, včetně demontáže kola podvozku a kontroly brzdového systému uvést se stoprocentní jistotou," uzavřela mluvčí ČSA.

Podle řídícího letového provozu karlovarského letiště však dispečer na věži ve tmě viděl rozžhavené brzdové obložení pravého kola přistávajícího letadla. "Podle dispečera bylo vidět, jak rozžhavené obložení ve tmě žhne a létají z něj jiskry, plameny však vidět nebyly. Podle následného zjištění nebyly překročeny teplotní limity pro danou část letadla," řekl agentuře Mediafax řídící letového provozu Jiří Simmer.

Témata: Letecké nehody
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama