Pražské letiště kapacitně kolabuje, potřebuje změnu. Připravte se na velké manévry!

Praha - Letiště Václava Havla Praha zvýší kapacitu prvního terminálu, který je určený pro lety mimo země EU. Zvýšit se má počet odbavovacích přepážek, aby mohl pojmout větší množství cestujících, uvedl Miroslav Dvořák, generální ředitel Českého Aeroholdingu, pod který letiště spadá.

Přidejte svůj názor

Letiště Václava Havla Praha

"Vzhledem k nárůstu počtu cestujících, které jsou dvouciferné každý rok právě z tohoto regionu, dojde v následujících měsících k jakémusi faceliftu terminálu 1," uvedl Dvořák. Jen samotných Rusů se vloni v Česku podle Českého statistického úřadu ubytovalo přibližně 698.000, což proti roku 2011 představuje čtvrtinový nárůst. Podobným tempem rostou i statistiky návštěvníků z Ukrajiny.

Za zvyšujícím se počtem cestujících ze zemí Společenství nezávislých států je zejména to, že se na tento region v posledních letech stále více zaměřuje národní dopravce - České aerolinie. Těmto cestujícím chce nyní pražské letiště usnadnit přestup na linky do dalších měst Evropské unie.

Všechny lety ČSA ze zemí mimo schengenský prostor by podle Letiště Praha měly být na přesměrovány na takzvaný prst B. Ten se nachází blíže ke druhému terminálu, aby přilétající cestující mohli snáze a rychleji přestoupit na navazující lety do zemí EU.

Podle Dvořáka pražské letiště ve smlouvách s dopravci garantuje délku přestupu mezi prvním a druhým terminálem maximálně 40 minut. Pokud pražské letiště podle něj má proti větším konkurentům nějakou výhodu, spočívá právě ve snadném a rychlém přestupu.

Kapacitně už nepostačují ani přistávací dráhy. Letiště Václava Havla Praha jedním z největších vzdušných přístavů v celé střední a východní Evropě a zároveň je považováno za jedno z nejmodernějších letišť Evropy. Bez dalšího rozvoje však nebude schopno dále splňovat náročné požadavky svých zákazníků a konkurovat ostatním hráčům v regionu. V období provozních špiček je současný dráhový systém už dnes využíván na hranici svých možností.

Nejslabší stránkou Letiště Václava Havla Praha je v současnosti jeho dráhový systém, který je v období provozních špiček využíván na hranici svých možností. Ačkoli se společným úsilím Letiště Václava Havla Praha, Řízení letového provozu ČR, Úřadu pro civilní letectví a pilotů Českých aerolinií a Travel Service podařilo dostavbou a úpravami postupů zvýšit hodinovou kapacitu o 30 % (z 34 pohybů na 46 s možností navýšit na max. 48 pohybů). Z tohoto důvodu je nutné kapacitu dráhového systému řešit výstavbou nové paralelní dráhy, informuje server prg.aero

Letecká doprava v České republice je, v poměru k počtu obyvatel státu, stále na jedné z nejnižších úrovní v Evropě a i proto veškeré prognózy mezinárodních institucí (Eurocontrol, ICAO, IATA) předpokládají nadprůměrný růst.

Od roku 1963, kdy se zprovoznil současný dráhový systém letiště, se počet vzletů a přistání na pražském letišti zvýšil více než čtyřnásobně. Počátkem šedesátých let byl na letišti odbaven jeden milion cestujících při 45 tisících vzletech a přistáních ročně, v roce 2008 to bylo už 12,63 milionu lidí a 179 tisíc vzletů a přistání.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Piloti namol? Japan Airlines hasí skandál, testy na alkohol budou přísnější

17.11.2018 13:00 Letecká společnost Japan Airlines zavádí nový systém dechových zkoušek na alkohol, napsal dnes list…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama