Změny v MHD: Dopravní podnik čelí vulgaritám, dopálení lidé se ozývají

Praha - Na největší změnu v hromadné dopravě od roku 1985 si lidé v metropoli začínají zvykat, výraznější zmatky cestujících v pondělní ranní špičce nenastalo. Mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy Tereza Krásenská ale potvrdila agentuře Mediafax, že někteří lidé si stěžují, občas i vulgárně.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

"Stížnosti jsou, ale to nás nepřekvapuje," uvedla Krásenská. Část cestujících kritizuje změny na infolince 296 19 18 17, která má kvůli novinkám platným od 1. září posílený provoz. Další lidé kvůli výrazné úpravě tramvajových a autobusových spojů neváhají napsat ani vulgární e-mail osobního charakteru.

Infolinka zaznamenala nárůst hovorů o 30 procent, většina dotazů směřovala ke změněným spojům. Některé úpravy si cestující budou muset teprve začít. "Když se tramvaj 24 změnila na čtrnáctku, pět lidí po hlášení na Ortenově náměstí raději vyskočilo ven," všiml si na cestě do práce editor Mediafaxu.

Celkově ale v pražské veřejné dopravě výrazné zmatky nejsou. "První dva víkendové dny a začátek pracovního týdne proběhl v klidu. Nezaznamenali jsme žádnou mimořádnou událost závažného charakteru," uvedla Krásenská. "Provoz je plynulý a pravidelný. Čekáme, že vyšší vypovídací hodnotu bude mít až několik následujících dnů," dodala.

Z pražských ulic zmizely tramvajové linky číslo 15, 19, 21 a 36 a změnou prošly také desítky autobusových linek. V metropoli nově funguje síť páteřních metropolitních linek s "krátkými intervaly, atraktivní trasou a celodenním provozem".

Páteřní "metrobusy" doplňují běžné autobusové linky a také trasy s menšími vozy pro obsloužení některých hůře dostupných oblastí Prahy. Pro metrobusy mají být na silnicích vyhrazené speciální jízdní pruhy a křižovatky s předností pro MHD. Celkově je takových autobusových linek 38 a ve špičce jezdí s intervaly až osm minut.

Páteřní tramvajové linky mají poloviční intervaly oproti ostatním. Tramvajovou dopravu navíc doplňují takzvané páteřní svazky dvou linek, které jedou společně v nejvytíženějším úseku, a poté se na okrajích města rozdělují do větví s nižším počtem cestujících. Nově tak jezdí pět páteřních linek s intervalem ve špičce čtyři minuty a dalších osm linek ve čtyřech páteřních svazcích.

Změny by měly do praxe uvést poznatky z dopravního průzkumu, který proběhl v loňském roce a přinést úsporu až 400 milionů korun ročně. Pro cestující v praxi ale znamenají, že kdo znal po Praze určité dopravní spojení do srpna, může na něj od 1. září většinou zapomenout a nastudovat si nové.

Témata: Praha | mhd
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Praha očekává nákupní horečku: Metro bude mít v adventní víkendy interval…

13.11.2018 13:57 Končící pražští radní rozhodli, že v adventní víkendy bude metro na všech třech linkách jezdit ve…

V Praze na Andělu srazila tramvaj chodkyni, vyprostit ji museli hasiči

08.11.2018 15:06 Aktualizováno V Nádražní ulici u zastávky Anděl na pražském Smíchově dnes odpoledne srazila tramvaj chodkyni.…

TSK podepřela most na Vltavské, do podjezdu se vrátí tramvaje a chodci

31.10.2018 14:09 Podjezd pod mostem u stanice metra C Vltavská bude ve čtvrtek ráno otevřen pro pěší a tramvaje.…

Vichřice pustošila Česko: Padaly stromy, energetici řešili stovky poruch.…

24.10.2018 16:31 Aktualizováno Silný vítr komplikoval v Praze provoz přívozů. Loď mezi Holešovicemi a Karlínem nejezdila více než…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama