13 nových tramvajových tratí v Praze! Těšte se

Praha - Horní část Václavského náměstí, Dvorecký most spojující Pankrác se Smíchovem nebo trať z Kobylis do Bohnic jsou místa, kde by v budoucnu mohli Pražané jezdit novými tramvajovými trasami. Jedná se celkem o 13 přepokládaných tratí, vyplývá z pracovního materiálu hlavního města.

Ilustrační fotografie

Jednou z prioritních tras je horní část Václavského náměstí. Pražští radní v tomto případě již odsouhlasili návrh na změnu územního plánu, která počítá se znovuzavedením tramvajové trati. Původní plány nové podoby náměstí i návrh společnosti Cigler Marani Architects s propojením Vinohrad tramvajovou tratí také počítají. Tramvaje by v budoucnu mohly nově jezdit z Vodičkovy ulice přímo k budově Národního muzea až na Vinohradskou třídu. Celkové náklady této změny se odhadují na zhruba 411,5 milionu korun.

S tím ale nesouhlasí městská část Praha 1. "Nechceme z Václaváku ani parkoviště, ani velké tramvajové nádraží," reagoval nedávno starosta Oldřich Lomecký (TOP 09) na rozhodnutí radních.

Obyvatelé metropole by v budoucnu mohli jezdit také tramvají spojující Divokou Šárku a sídliště Dědina. Nová trať dlouhá zhruba 2,1 kilometru za 874,4 milionu korun by tak nahradila stávající autobusovou dopravu.

Další prioritní trasou spojující Zlíchov a Dvorce je Dvorecký most, dlouhý zhruba 800 metrů, který by znamenal propojení obou břehů Vltavy. Náklady na most jsou ale příliš vysoké. Přesahují totiž jednu miliardu korun. Podle zástupců dopravního podniku a organizace ROPID je ale poptávka cestujících po dopravní obslužnosti spojující oba břehy Vltavy v této lokalitě veliká.

Městská část Praha 2 podle zástupce starosty Václava Vondráška (ODS) tento most potřebuje. "Značná část Prahy žije na úkor centra," poznamenal místostarosta na úterním jednání magistrátního výboru dopravy a územního rozvoje.

Diskutovanou trasou je také spojení sídlišť Modřany a Libuše, které je však podmíněné výstavbou metra D a budoucí stanicí Libuš. To se ale nelíbí místním obyvatelům. Trať má podle nich zásadní význam, i když tam metro nebude. Město totiž na jeho výstavbu v současnosti nemá peníze. Délka plánového spojení je 1,8 kilometru a vyšlo by na 516,5 milionu korun. "Pravda je, že po rekonstrukci Podolského nábřeží sílí poptávka po napojení trati," uznal šéf ROPIDu Pavel Procházka.

Mezi další prioritní tramvajové tratě města patří 2,1 kilometru dlouhá trať Počernická, propojení sídliště Barrandov se Slivencem, tramvajová smyčka Depo Hostivař či 6,5 kilometru dlouhá trať Chodovská, Spořilov, Opatov a Háje. V současnosti je nereálná trať mezi Podbabou a Suchdolem. Důvodem jsou Sedlecké skály, které se v daném místě nachází.

Témata: MHD Praha | Tramvaje

Závěť prince Philipa zůstane tajná a zapečetěná ještě nejméně 90 let. Proč?

17.09.2021 08:38 Závěť zesnulého prince Philipa, manžela britské panovnice Alžběty II., bude zapečetěná a tajná…

Lipovská byla odvolána z Rady ČT. Volný zničil pult šéfa Sněmovny, byl…

17.09.2021 19:09 Předseda Sněmovny Radek Vondráček (ANO) dnes odpoledne vykázal z jednacího sálu až do konce…

V Ostravě začaly dvoudenní Dny NATO, tvoří se kolony

18.09.2021 11:11 Společným seskokem českých a polských parašutistů s vlajkami dnes na letišti v Mošnově na…

Předpověď počasí na víkend: Ochladí se, bude i 15 stupňů

18.09.2021 06:30 O víkendu se citelně ochladí. Teploty během dne podle meteorologů spadnou až na pouhých 15 stupňů.

Pentagon: Při dronovém útoku v Kábulu zemřeli civilisté, ne teroristé

18.09.2021 14:17 Americká armáda dnes přiznala, že její poslední bojová akce v Kábulu byla chyba. USA zaútočily 29.…

Související:

Právě se děje

reklama