Napříč Moravou projede poprvé v historii rychlostí 160 kilometrů v hodině rakouský rychlovlak
Brno - České dráhy začaly prodávat místenky na jízdu rakouského rychlovlaku Railjet z Břeclavi do Ostravy a zpět. Vlak, který dokáže jet rychlostí 230 kilometrů v hodině, pojede napříč Moravou v pondělí, po stejné trase se bude vracet ve čtvrtek, řekl v pátek mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
doporučujeme
Lékaři přiznali, že se v otázce infarktu spletli. Chyba zasáhla celou populaci
Spor o humanitární pomoc: První kamion z Brazílie projel do Venezuely, oznámil Guaidó
Zemřel spolutvůrce slavného muzikálů Zpívání v dešti Stanley Donen
Letušky prozradily tajemství. Některé nápoje si raději v letadle nedávejte
Důchody vyvolaly bouři. Stát lidi okrádá. Senioři budou žít v chudobě
Ve zdravotnictví tiká časovaná bomba
"Obírají stát, žijí ze sociálních dávek." Mají se Romové tak dobře, že nemusí pracovat?
Důchody v roce 2020: Doba blahobytu končí, seniory čekají zásadní změny
"Rakouský rychlovlak míří na tradiční veletrh drážní techniky, který se uskuteční v Ostravě," řekl mluvčí. Upřesnil, že railjet pojede po trase Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostrava-Svinov. "V pokladnách na nádražích jsme již zahájili prodej speciálních místenek. Jízdné ve vlaku se nevybírá,“ doplnil Šťáhlavský s tím, že jednosměrná jízdenka stojí 300 korun.
Z Břeclavi vyjede railjet v pondělí v 10.30, v Ostravě-Svinově zastaví přesně o dvě hodiny později. Nazpět se vydá vlak ve čtvrtek v 19.10, na hranicích v Břeclavi zastaví ve 21.06 hodin.
V Česku si lidé jízdu rychlovlakem tohoto typu mohou vyzkoušet vůbec poprvé. Na českém území pojede podle Šťáhlavského souprava maximálně rychlostí 160 kilometrů v hodině, na vyšší rychlosti totiž nejsou konstruovány tuzemské železniční koridory.
Railjet měří bez lokomotivy 185 metrů, váží 330 tun a má 408 sedadel. Standardně je v soupravě spojeno sedm osobních vozů. Táhne je elektrická lokomotiva Taurus, která drží světový rekord v rychlosti mezi sériově vyráběnými lokomotivami. Rakouský railjet je rozdělen do tří tříd – ekonomické, první třídy a třídy premium s nadstandardním komfortem, která je vybavena koženými sedačkami a elektrickými přípojkami. Celá souprava je klimatizovaná. Handicapovaní mohou k nástupu použít vestavěnou zdvižnou plošinu u označených nástupních dveří. Rakouský rychlovlak vyrábí společnost Siemens.