LEO Express má první vlak! Letos má v plánu 5 souprav

Praha - Český železniční dopravce LEO Express převzal první zbrusu nový vlak FLIRT od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. V neděli o tom informovala ředitelka marketingu Renata Dobiášová.

Přidejte svůj názor

371

Tato nízkopodlažní elektrická souprava nejmodernější konstrukce absolvuje na jaře letošního roku nezbytné zkoušky a bude testována i na zkušebním okruhu u Velimi. LEO Express postupně nakoupí celkem pět takovýchto jednotek, které začnou ještě letos přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou.

Nově vyrobenou jednotku řady FLIRT osobně převzal Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

"Už teď se velmi těším, až s touto super moderní soupravou vyjedeme na koleje. Zákazníkům nabídneme velmi kvalitní a spolehlivé služby, které v České republice dosud nemohli využít a které jsme zatím znali jen ze zemí západní Evropy. Naše vlaky jsou vybaveny technologiemi odpovídajícími roku 2012 a ne těmi z osmdesátých let minulého století, na jaké byli dosud Češi na železnici zvyklí," prohlásil Novotný.

"Naší filosofií je být nejlepší. Vyhodnotili jsme si proto celkem jedenadvacet klíčových kritérií, podle kterých se lidé rozhodují při výběru svého přepravce, a celý koncept naší nové vlakové dopravy jsme tomu přizpůsobili. Věříme, že dnes jsme ve všech těchto parametrech nejlepší. Jen do IT technologií jedné soupravy jsme investovali více než 12 milionů korun, protože je ověřeno, že rychlý a dostupný internet zvyšuje počet cestujících ve vlacích minimálně o 15 procent," dodal Novotný.

Celková hodnota kontraktu na dodání pěti souprav pro LEO Express od firmy Stadler činí 1,5 miliardy korun. "Podařilo se nám s bankami domluvit velmi výhodné financování těchto nových vlaků. Zákazníkům tak budeme moci nabídnout plně srovnatelné ceny za mnohem lepší služby než má konkurence. A to i díky tomu, že proti konkurenci budeme mít o dost nižší provozní náklady. Naše soupravy totiž mají výrazně nižší hmotnost a jsou vybaveny moderními úspornými technologiemi. Moderní poznatky a data ze zahraničí ukazují, že po nasazení nového vlaku se na dané trase během pěti let zvýší počet cestujících o 80 až 200 procent," poznamenal Novotný.

Vlaky LEO Express nabídnou cestování pro všechny. "Rodiny s dětmi se s nimi mohou pohodlně svézt na dovolenou. Nejen studenti využijí přístup k internímu audio-video systému plnému informací a zábavy. Zaměstnanci a byznysmeni se rychle a komfortně přesunou na služební jednání a přitom mohou po celou dobu naplno a v klidu pracovat. A kdo potřebuje ještě více soukromí a zvláštní služby, využije luxusní třídu Premium, která v České republice dosud nebyla. Díky moderním sedačkám umožňujícím sklopení do horizontální polohy se mohou cestující v této třídě během jízdy prospat," přiblížila nové možnosti cestování Dobiášová.

Dodavatelská firma Stadler se dokonce rozhodla vlak LEO Express v září vystavit jako svůj hlavní exponát na celosvětové výstavě InnoTrans 2012 v Berlíně a pochlubit se tam novým interiérem.

Další čtyři nové vlakové soupravy převezme LEO Express od firmy Stadler Rail AG postupně v průběhu roku 2012 tak, aby celá flotila mohla plný provoz na trase Praha - Ostrava zahájit v prosinci 2012.

LEO Express je česká železniční společnost, která se připravuje na provozování osobní železniční dopravy rychlíky LEO Express na trati Praha – Ostrava a výhledově také na dalších tratích. Firma zahájila svou činnost 8. ledna 2010. Majitelem a předsedou představenstva společnosti je Leoš Novotný ml. Svou investici do LEO Express realizuje prostřednictvím investiční společnosti AAKON Capital, která sdružuje finanční investory a bankovní instituce a realizuje projekty v několika oborech.

Společnost LEO Express plánuje provozovat od roku 2012 na vlastní podnikatelské riziko a bez dotací rychlíkovou osobní železniční dopravu na trati Praha – Ostrava. V únoru 2011 společnost LEO Express oznámila, že má zájem i o první skupinu tratí, kterou chce dát ministerstvo dopravy do veřejné soutěže v roce 2012 s plánovaným zahájením provozu v prosinci 2013. Do této skupiny patří trasa z Prahy přes Ústí nad Labem, Most, Chomutov a Karlovy Vary do Chebu, trasa Praha – Roudnice nad Labem – Ústí nad Labem – Děčín a nově také trasa Ostrava – Opava – Krnov - Olomouc.

Témata: Vlaky | železnice
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Smrt na železničních přejezdech: Česko je dle NKÚ nejhorší v Evropě,…

15.10.2018 08:55 Aktualizováno Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) se zaměřil na bezpečnost železničního provozu a cestujících v letech…

Leo Express přerušil vlakový provoz do Krakova, nasadil autobusy

09.10.2018 08:40 Leo Express ode dneška přerušil vlakový provoz z Prahy do Krakova a na lince dočasně nasadí…

Viníkem je počasí. ČD nemají nárok na odškodnění za vykolejení vlaku, řekl…

11.09.2018 09:59 Praha - České dráhy neuspěly se svým požadavkem na odškodnění 1,114 milionu korun, které požadovaly…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama