Česko plánuje nejdelší železniční tunel, vyjde na čtyři miliardy. Kde ho najdete?

Praha - Nejdelší železniční tunel by měl vzniknout pod vrchem Chlum, v rámci modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní, celý projekt bude stát skoro čtyři miliardy korun. Antimonopolní úřad zamítl námitky jednoho z uchazečů o tuto veřejnou zakázku, oznámila ve středu Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

Do výběrového řízení se přihlásilo šest kandidátů, předpokládaná cena byla 7,5 miliardy korun. Soutěž vyhrálo společenství firem, ve kterém má hlavní slovo Metrostav a Subterra, když předložilo nabídku za necelé čtyři miliardy korun. S výsledky nebyla spokojená firma Skanska, dříve si stěžovala i OHL ŽS a firmy Eurovia a Hochtief.

"Zmíněná veřejná zakázka je první, ve které mohl každý uchazeč předložit více variant řešení," vysvětlil generální ředitel SŽDC Jiří Kolář, podle kterého by se mohlo začít stavět už v červnu. Stavět by se mělo tři roky. Většina peněz (3,5 miliardy korun) půjde z evropských fondů, zbytek z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.

Od otevření obálek s nabídkami za ceny už uplynulo přibližně tři čtvrtě roku. "Budeme nyní muset aktualizovat všechny plánované uzavírky a omezení," řekl Mediafaxu mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský, podle kterého je rozhodnutí ÚOHS nové, veřejnost chce správa se všemi změnami v provozu co nejdříve seznámit. "Věřím, že tento projekt významně zrychlí dosud nekonkurenceschopné železniční spojení mezi Prahou a Plzní," dodal Kolář.

V České republice je zatím osm tunelů, které jsou delší než jeden kilometr. Nejdelší (Březenský u Chomutova) přesahuje 1750 metrů. Naopak nejkratší je na trati mezi Děčín a Prahou, Nelahozeveský tunel měří 23 metrů.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama