200 km/h? Takovou rychlostí vlak v Česku hned tak nepojede

Praha - Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kterými je dnes možné jezdit stošedesátikilometrovu rychlostí, jsou neúměrné relativně nízkým přínosům. Uvedl to generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Kolář. Zrychlení dosavadní maximální rychlosti tak může přijít až se stavbou nových vysokorychlostních tratí. S těmi se ale počítá nejdříve mezi lety 2030 až 2050.

Přidejte svůj názor 3 komentáře

Ilustrační foto

"Je snadnější připravovat traťový úsek na vyšší rychlost od počátku, než zvyšovat rychlost na již dříve zmodernizovaném úseku," uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Na současných koridorech by bylo třeba zrušit přejezdy a všechny je nahradit mimoúrovňovým křížením a navíc kompletně vyměnit zabezpečovací zařízení.

O zvýšení traťové rychlosti na některých vybraných úsecích železnice začal vážně uvažovat resort před rokem, kdy nechal zpracovat vyhlášku stanovující dopravní řád drah. Projekt na zvýšení traťové rychlosti mezi Blažejovicemi a Nezamyslicemi na trati mezi Brnem a Přerovem se dostal do ministerského koncepčního materiálu sektorových strategií. Úprava současného bezmála 40kilometrového jednokolejného úseku na dvoukolejnou trať měla vyjít na 24 miliard korun.

Nyní už ale správa železnic podobné projekty nepodporuje. Pokud by se totiž na dvousetkilometrovou rychlost upravily všechny vhodné úseky trati mezi Prahou a Brnem, celková doba jízdy vlaku by se tím zkrátila o pouhé čtyři a půl minuty, upozornil Ptačinský.

Blízko stavbě nejsou v Česku ani nové vysokorychlostní tratě s rychlostí nad 250 kilometrů v hodině, které by vznikly na zelené louce. Na přesné určení kudy by mohly vést a na ukončení diskusí zda jsou v Česku vůbec potřeba, si SŽDC stanovilo termín do roku 2017. Přesto už správce kolejí zahájil jednání se starosty obcí, jejichž katastry leží v blízkosti uvažovaných vysokorychlostních tahů.

Témata: Vlaky | železnice
Vstupte do diskuze (3)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Viníkem je počasí. ČD nemají nárok na odškodnění za vykolejení vlaku, řekl…

11.09.2018 09:59 Praha - České dráhy neuspěly se svým požadavkem na odškodnění 1,114 milionu korun, které požadovaly…

V Kolíně vykolejil vlak, škoda je 13 milionů korun

08.09.2018 08:40 Kolín - V pátek večer vykolejil v Kolíně vlak. Událost se obešla bez zranění, škoda se však…

Bouřka na několik hodin zastavila posázavský pacifik. Na trať se sesunul…

03.09.2018 17:35 Aktualizováno Ledeč nad Sázavou - Železniční trať mezi Ledčí nad Sázavou a Vlastějovicemi, na niž se po bouřce v…

V pražské Libni srazil vlak člověka, provoz na trati hodinu a půl stál

29.08.2018 10:01 Aktualizováno Praha - Provoz na trati z pražského Masarykova nádraží přes Vysočany byl dnes ráno na hodinu a půl…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Dopravy

reklama
reklama