Pražská Jižní spojka je průjezdná bez problémů

Praha - Pražská Jižní spojka byla v úterý ráno průjezdná bez potíží a bez kamionů. Zjistil to reportér agentury Mediafax přímo na místě.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Dopravní situace v pondělní odpolední i v úterní ranní špičce ukazuje, že nově otevřená jihozápadní část pražského okruhu splnila svůj účel a odlehčila Jižní spojce a ulici K Barrandovu. Tyto úseky jsou sjízdné bez potíží a kamiony nad 12 tun tu neprojíždějí. Na celém úseku Jižní spojky před sedmou hodinou ranní stála jedna policejní hlídka při sjezdu na Vršovice, kam odkláněla těžkotonážní kamiony.

V devět hodin se policisté přesunuli k Barrandovskému mostu, kde začali kontrolovat dodržování zákazu vjezdu pro kamiony nad 12 tun. "Mobilní váhy jsme nepoužili, policejní hlídky vycházejí z kontroly technických průkazů," uvedla mluvčí pražské policie Eva Kropáčová. Podle ní policie dohlíží na provoz od nočních hodin, do rána ale nezaznamenala žádné závažné porušení silničních pravidel. V noci prohřešky policisté řešili výhradně domluvou, sankce podle Kropáčové začali uplatňovat v úterý ráno.

Za porušení zákazu hrozí řidičům kamionů pokuta až 2000 korun a ztráta jednoho bodu. Dopravcům omezení vadí. Většině kamionů, které projíždějí okruh na trase Plzeň - Brno se sice cesta zkrátí, ale zhruba 40 procent řidičů přepravujících zboží na sever republiky má teď cestu přes Prahu zhruba třikrát delší, vzkazuje sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia. Náklady na jednu cestu například z Hradce Králové se tak podle sdružení prodraží zhruba o 500 korun.

Řidiči osobních aut mohou od úterního rána využívat v nejproblémovějším úseku Jižní spojky - v nájezdu na Barrandovský most - všechny tři pruhy, když dosud jeden zabírala výhradně kamionová doprava. Zpoždění je tu tak oproti minulosti zanedbatelné.

Už v pondělí odpoledne byl průjezd Jižní spojkou výrazně plynulejší než před otevřením okruhu.

Stavba jihozápadní části okruhu, jež spojuje dálnice D1 a D5 a byla otevřena v pondělí, trvala čtyři roky a stála téměř 22 miliard korun. Novou trasu dlouhou 23,2 kilometru mohou řidiči využít od nájezdu z brněnské dálnice u obce Modletice. Obchvat poté vede kolem Jesenice, tunelem pod Točnou, mostem přes Vltavu a Berounku do dalšího tunelu, Lochkovským údolím s koncem u Slivence. Tam se napojuje na starší část Pražského okruhu.

Pražský okruh má ulehčit především Jižní spojce a ulici K Barrandovu, kam nesmí od úterního rána kamiony těžší než 12 tun. "Kdo zákaz poruší, bude tvrdě pokutován," řekl v pondělí za město první náměstek pražského primátora Rudolf Blažek (ODS).

Úsek propojující dálnice D1 a D5 by měl zkrátit průměrnou dobu cesty z Kladna do Brna přibližně o půl hodiny.

Témata: Praha | Dálnice
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama