Bárta chce platit prioritní dálnice z mýtného pro všechny

Praha - Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) chce, aby mýtné platili i řidiči osobních aut a dálnice stavěli investoři, kteří pak vynaložené finance získají zpět právě z mýtného. Píše o tom ve svém pátečním vydání deník Právo.

Vít Bárta
doporučujeme

Bárta chce využít francouzský model spolupráce veřejného a soukromého sektoru PPP. Stát by měl financovat jen přípravné práce a výkup pozemků. Soukromý investor vzejde z výběrového řízení a po dokončení bude komunikaci 20 až 30 let provozovat než získá zpět všechny náklady a navíc přiměřený zisk. Během těchto let ovšem bude muset komunikaci udržovat a opravovat.

"V dokumentu, který už prošel vládou, předpokládáme, že celkem soukromé firmy na realizaci projektů PPP do roku 2020 vynaloží 131 miliard korun. Je to smělý a zásadní projekt, jenž nemá obdoby," vysvětlil Bárta na středečním semináři v Poslanecké sněmovně.

Konkrétně by mělo jít o projekty rozšíření dálnice D 1 mezi Mirošovicemi a Brnem, severní část pražského okruhu, úsek dálnice D 3 z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic a silnici R 35 z Mohelnice do Opatovic nad Labem.

Systém PPP má ovšem i svá úskalí. Šéf Státního fondu dopravní infrastruktury Gustav Slanečka ve středu připomněl stavbu 30kilometrového úseku dálnice mezi Budapeští a Vídní, který zkrachovala kvůli příliš vysokému mýtnému stanovenému investorem. Nakonec ji vykoupilo Maďarsko a mýtné zrušilo.

Témata: Bárta, Vít
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama