Kde je reklama nejotravnější? Češi se v průzkumu vzácně shodli

Praha - Jak ukázal průzkum České marketingové společnosti (ČMS), lidé jsou nejvíce přesyceni reklamou v komerčních televizích. Poněkud jiná je však situace v případě obyvatel Prahy.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ilustrační foto

Na TV Nova reklama vadí 79 procentům Čechů, v televizi Prima 71 procentům. Následují reklama na internetu a letáky v poštovních schránkách, které obtěžují zhruba tři pětiny lidí. Naopak nejpřijatelnější jsou pro lidi prezentace na místě prodeje, které vadí 16 procentům respondentů.

"Nejvíce jsou lidé přesyceni reklamou v komerčních televizích, kde vadí hlavně přerušování pořadů reklamními bloky, které navíc mnohdy běží na více stanicích současně. Strmě vzrůstá přesycenost reklamou na sociálních sítích. Nejčastěji se v tomto směru vyjadřují starší lidé s nižšími příjmy," uvedla prezidentka ČMS Jitka Vysekalová.

Pražanům více vadí reklama na internetu, plakáty a billboardy a reklama umístěná v historickém centru. "Naopak jim, ještě méně než ostatním, vadí všechny typy reklamy na místě prodeje," doplnila Vysekalová.

Podle dřívějších průzkumů lidem nejvíce vadí reklama na cigarety, velká většina z nich by ji zakázala. Mezi častěji odmítané patří také náboženská témata. "Protože postoje lidí k reklamě na cigarety, alkohol, nezdravé potraviny a volně prodejné léky se v posledním období výrazněji neměnily, letos jsme se zeptali jen na názory na využívání erotických a sexuálních motivů v reklamě," uvedla Vysekalová.

Tyto reklamy se líbí za všech okolností 12 procentům lidí, 30 procent uvedlo, že pouze pokud se hodí k nabízenému výrobku. Nejtolerantnější jsou muži, mladí lidé a obyvatelé Prahy. Reklamy s erotickými motivy by naopak zakázalo osm procent lidí. Velmi negativní postoj mají Češi k reklamě v dětských pořadech, kde by ji zakázalo 84 procent. Podíl Čechů, kteří letos uvedli, že reklamu milují, se mírně zvýšil na 11 procent. Většinou jsou to svobodné studující ženy do 29 let. 

Podle ředitele výzkumu agentury ppm factum Miroslava Fouse se česká veřejnost v názorech na přínosnost reklamy v poslední době výrazně polarizuje. "Ubývá lidí, kteří reklamu neřeší, a v posledních pěti letech přibývají ti, kteří jsou přesvědčeni, že oni reklamu nepotřebují, i když uznávají její význam pro ekonomiku," řekl.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zeman jmenoval Michla a Holuba do rady ČNB, Babišův poradce se zařadí k …

21.11.2018 15:57 Aktualizováno Prezident Miloš Zeman dnes jmenoval novými členy bankovní rady ekonomy Aleše Michla (41) a Tomáše…

Žena se domáhala oplodnění spermatem zemřelého, ÚS její stížnost zamítl

21.11.2018 15:39 Ústavní soud dnes zamítl stížnost ženy, která se u soudů nižších instancí neúspěšně domáhala…

Jak hospodaří katolická církev v Česku? Její hlavní poslání není zrovna…

21.11.2018 15:01 Na své hlavní poslání, tedy na duchovní činnost, loni česká katolická církev vynaložila 2,87…

Ťok po kritice otočil. Vládě zatím nenavrhne privatizaci ČD Cargo

21.11.2018 14:57 Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) zatím nebude v nejbližší době vládě navrhovat prodej prodej…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama