Lidl prodával ošizené masové konzervy, navíc v letákové akci

Brno - Další z maloobchodních řetězců, tentokrát Lidl, prodával masové konzervy, které obsahovaly výrazně nižší podíl masa, než je uvedeno na obalu, a navíc je prodával v letákové akci. Před necelým měsícem zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) stejný problém v Penny marketu. Opět jde o masové konzervy původem z Polska. Lidl je prodával pod svou privátní značkou Pikok, uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle Lidlu jde o pochybení dodavatele, produkt stáhl z prodeje.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Lidl, supermarket

Výrobcem je Pamapol z města Rusiec. Konkrétně šlo o Chalupářské vepřové maso v konzervě o hmotnosti 300 gramů. Masa v ní mělo být 89 procent, laboratorním rozborem se však potvrdil obsah masa pouze v podílu 67,5 procenta. U jiné šarže byl podíl 75 procent.

Konzerva o stejné hmotnosti s názvem Sedlácké vepřové maso měla obsahovat 76,7 procenta vepřového masa a deset procent vepřové kýty, celkově však bylo masa pouze 69 procent. U další šarže téhož výrobku byl obsah masa 72,3 procenta a u další 70 procent.

Podle Lidlu se jednalo o kvalitativní pochybení, které firma řeší s dodavatelem. "Z prodeje byly neprodleně staženy všechny šarže výrobků Pikok Sedlácké vepřové maso a Chalupářské vepřové maso (obojí 300 g). Nyní se by tedy tyto výrobky již neměly v prodeji nacházet," uvedla mluvčí Zuzana Holá. Výrobky mohou zákazníci vrátit v kterékoliv prodejně Lidlu a dostanou peníze zpět.

Prodejce se dopustil klamání zákazníka, inspekce tedy nařídila obchodníkovi neprodleně stáhnout veškeré konzervy z prodeje. Zároveň mu uložila, aby všechny další šarže těchto výrobků a výrobky podobného charakteru od stejného výrobce nechal před uvedením na trh na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři. Zároveň musí prodejce nechat testovat všechny další šarže, které jsou již v prodeji. S Lidlem také inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty a vloží informaci do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS.

Podle ústředního ředitele SZPI Martina Klanici je nepřijatelné, aby prodejce dosahoval atraktivních cen pomocí falšování a pak ještě potraviny nabízel ve slevových akcích. Podle prezidenta Potravinářské komory ČR Miroslava Tomana je dlouhodobě zřejmé, že si řetězce objednávají do slevových akcí výrobky z Polska se zoufalou kvalitou.

Vstupte do diskuze (2)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Smlouva na mýtné platí. ÚOHS zamítl stížnost, firma Kapsch hrozí Česku…

10.12.2018 17:13 Aktualizováno Smlouva ministerstva dopravy s vítězem mýtného tendru, konsorciem Czech Toll/Sky Toll platí. Úřad…

Nákup přes zahraniční e-shop? Mezi Čechy jasně vede Čína, EU a USA…

10.12.2018 16:40 Obliba nakupování v čínských internetových obchodech je v Česku vysoká. Využívá je 41 procent…

Nezaměstnanost nemá kam klesat. Trh práce zůstává napjatý, shodují se…

10.12.2018 12:34 Listopadová data o nezaměstnanosti ukazují, že trh práce zůstává bez výraznějších změn. Firmy mají…

Zaměstnancům končí žně. Firmy hodlají v 1. čtvrtletí 2019 nabírat méně,…

10.12.2018 11:58 Čeští zaměstnavatelé plánují i v prvním čtvrtletí příštího roku nabírat nové zaměstnance, ovšem…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama