Škoda převezme odpovědnost za VW v Indii, vyvine a vyrobí tam nové auto

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii. Cílem projektu je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto trhu. Škoda zároveň přebírá zodpovědnost za platformu, na které budou založené nové vozy. V roce 2020 představí firma první model, který se bude vyvíjet a vyrábět v Indii. Škoda Auto to dnes uvedla v tiskové zprávě. Také zodpovědnost za některé další regiony předá VW různým svým značkám.

Přidejte svůj názor

Škoda Sunroq je pátým projektem žáků podnikového učiliště mladoboleslavské automobilky

Všechny modely v budoucnu vyvíjené a vyráběné v Indii budou vycházet z platformy MQB. MQB je zkratka pro německé slovní spojení modulare Querbaukasten, které lze přeložit jako modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč. Platforma již nyní splňuje požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020.

"Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020. Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt India 2.0 bude úspěšný," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Platforma MQB má podle automobilky výhody například v tom, že díky standardizaci dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů se snižují náklady a zkracuje doba výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel.

V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 procent na 17.100 vozů. Na indickém subkontinentu je automobilka aktivní od roku 2001. V současnosti nabízí Škoda v Indii čtyři modelové řady, a to Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v továrně v Púně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq firma vyrábí v Aurangábádu.

Volkswagen v rámci nové strategie zaměřené na větší decentralizaci předá zodpovědnost za řízení dalších regionů také dalším svým značkám. Škoda Auto bude kromě Indie zodpovídat také za Rusko. Volkswagen převezme zodpovědnost za Severní Ameriku, Jižní Ameriku a subsaharský region, regiony Blízkého východu a Asie pak bude mít na starosti automobilka Audi. Severní Afrika připadne Seatu, zatímco Čína zůstane pod vedením koncernu.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zeman je pro atom. Expertní tým prezidenta podpořil jadernou energetiku

20.10.2018 17:30 Aktualizováno Poradní tým prezidenta Miloše Zemana dnes podpořil jadernou energetiku a její další rozvoj. Ve…

Státní dluh stoupl o 47 miliard. Každý Čech by měl zaplatit 157 tisíc

19.10.2018 15:21 Každý Čech by měl hypoteticky zaplatit 157.000 Kč. Státní dluh letos ke konci září podle údajů…

Penam z Agrofertu znovu kupuje United Bakeries. Agrární analytik má výhrady

19.10.2018 15:00 Aktualizováno Společnost Penam z koncernu Agrofert koupila jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva…

Ekonomický vývoj ČSR byl bouřlivý. Po válce překonalo i Francii, pak nám…

18.10.2018 15:00 Občané prvorepublikového Československa po jeho vzniku neměli vyšší životní úroveň než Rakušané…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama