Blíží se čas nákupu školních pomůcek. Jaké jsou nové trendy?

Praha - Letní prázdniny se pomalu blíží ke konci, což pro rodiče znamená nákup školních pomůcek. Letos za ně v průměru dají 3078 Kč, o 100 korun víc než loni. Většina značek vyrábí kompletní školní sety skládající se z batohu, penálu, desek, pytle na boty, psacích potřeb a svačinových boxů. Dítěti, zejména prvňáčkům, se tak usnadní rozpoznání vlastních věcí ve třídě.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Školní pomůcky

Výdaje na vybavení rostou se stupněm školy, u středoškoláků jsou v průměru o více než 700 Kč vyšší než u žáků prvního stupně základní školy. Vyplývá to z průzkumu společnosti Profi Credit.

Alespoň jednu volnočasovou aktivitu navštěvuje 57 procent dětí, letos na ně rodiče utratí v pololetí průměrně 3031 Kč. To je meziročně o 300 korun méně. Ve školní jídelně se stravuje osm z deseti dětí. Průměrný pololetní výdaj na obědy činí 3710 Kč. Celkem, na nákup školních pomůcek, volnočasové aktivity dětí, družinu a obědy rodiče letos vydají v průměru 14.097 Kč.

"Největší zájem o školní potřeby je v poslední týden prázdnin a v první týden školy," uvedl nákupčí školních potřeb Tesco Anton Čižmarik.

Oblíbená jsou několik let pera z řady Frixion se speciálním inkoustem, kterým lze text jednoduše vymazat a znovu přepsat. Běžným doplňkem především středoškoláků se stávají tablety a pouzdra na ně. "Častou položkou v nákupních koších jsou také speciální svačinové boxy. Při používání boxů už není potřeba svačinu balit do igelitových sáčků, fólie či alobalu, což je pro rodiče příjemný benefit," dodala mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Přetrvávajícím trendem při nákupu školních aktovek rodiči je důraz na kvalitu, dobré zpracování, bezpečnostní prvky, zdravotní nezávadnost a nízkou hmotnost. "Z pohledu dětí zase hraje roli design. Upřednostňují aktovky v licencích oblíbených filmových hrdinů jako například Frozen (Ledové království), Cars (Autíčka) nebo Avengers. V případě penálů toto kritérium dokonce zcela převažuje, děti totiž penál často vnímají až v rovině módního trendy doplňku," uvedla Alena Hušková, projektová manažerka skupiny Wormelen Group, která zastřešuje řetězce hraček Bambule a Sparkys.

Začátek školního roku pociťují také prodejci knih. Podle knihkupectví Kanzelsberger nárůst tržeb závisí na velikosti města a velikosti prodejny, mnohdy to může být o 25 procent více proti jiným měsícům. "Na tržbách se v tuto dobu podílejí především učebnice a literatura potřebná pro školáky. Nemusí to být nutně knihy potřebné pro školu, může to být 'motivační četba', rodiče i prarodiče se často snaží motivovat děti právě populární četbou," uvedla vedoucí obchodního oddělení knihkupectví Zuzana Škvárová.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Novinky od roku 2019: Co chystá ministerstvo financí?

14.12.2018 17:37 Zvýšení minimální mzdy, které v listopadu prosadila ministryně práce a sociálních věcí Jana…

Kůrovec se vymkl kontrole. Ministerstvo chce rozdělit Česko do tří zón

14.12.2018 16:16 Aktualizováno Státní podnik Lesy ČR v příštím roce sníží investice a režijní a marketingové výdaje o zhruba…

Češi se připravují na DVB-T2. Zájem o nové televizory roste, hlásí prodejci

14.12.2018 15:33 Zhruba čtvrtina českých domácností je připravena na přechod na nový standard digitálního…

Za tvrdou dřinu nechci tvrdý chléb. Zaměstnanci Severočeských dolů…

14.12.2018 14:12 Aktualizováno Zaměstnanci Severočeských dolů dnes demonstrovali před budovou ředitelství společnosti. Požadují…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama