Češi prosázejí desítky miliard. Jak vypadá typický pobočkový klient?

Praha - Podíl kurzových sázek uzavřených na pobočkách devět let nepřetržitě klesá, sázkové společnosti však počet poboček v posledních letech prakticky nesnižují. Jejich role je nezastupitelná při registraci klientů, navíc slouží jako prodejní místo pro některé další produkty, jako například stírací losy. Vyplývá to z odpovědí zástupců sázkových kanceláří, které ČTK oslovila. Podíl sázek uzavřených v kamenných pobočkách loni meziročně klesl o 3,3 procentního bodu na devět procent. V roce 2009, na jehož začátku bylo povoleno sázení na internetu, to byly tři pětiny.

Přidejte svůj názor

CZK

"Role kamenných poboček je stále nezastupitelná kvůli registraci klientů. Důležité je vědomí, že klient má kam zajít se svým problémem a setká se s osobním přístupem. Také díky komplexnímu pokrytí území republiky to z žádného místa není na pobočku daleko. I z vrcholu Sněžky na ni seběhnete za pár desítek minut," uvedl mluvčí Tipsportu Jiří Hadrava. Podle něj firma už několik let má kolem 1000 poboček. "Určitá procenta na celkovém objemu budou pobočkoví klienti držet stále," dodal.

Také podle mluvčího Fortuny Petra Šraina je role poboček v českém prostředí nezastupitelná. "Prodejní síť se proto snažíme vylepšovat a balancovat s vhodným poměrem vlastních obchodů a těch partnerských. Toto naše úsilí se projevuje v obratu trendu, kdy se po období poklesu či stagnace tržby na pobočkách v posledních letech vrátily k růstu," podotkl Šrain.

Podle mluvčí Chance Markéty Světlíkové jsou pobočky kromě příjmu sázek místem pro registraci nových sázejících nebo aktualizaci údajů stávajících klientů. "Důležité jsou také jako prodejní místo pro naše další produkty, například stírací losy. A také jako komunitní místo, kde se sázkaři scházejí a diskutují o svých sázkách s kolegy i obsluhou poboček. Počet našich poboček už pět let osciluje mezi 206 až 208," doplnila.

Podle ředitele Asociace provozovatelů kursového sázení (Apkurs) Marka Hermana je typický pobočkový klient muž starší 40 let. Pobočku navštěvuje buď proto, že nemá internet, nebo ji má na své denní trase. Důležitá je pro něj také konverzace s lidmi, které zná. Někteří jsou konzervativní a sázení na internetu odmítají ze zásady. "Nebo mají malé tajemství před ženou a chtějí, aby to tak zůstalo," dodal Herman.

Podíl kurzových sázek, které byly uzavřeny na pobočkách, loni podle údajů ministerstva financí meziročně klesl o 3,3 procentního bodu na devět procent. Klienti v kurzových sázkách prosázeli 64,6 miliardy korun, z toho na pobočkách 5,9 miliardy korun.

Marže sázkových kanceláří z přijatých kurzových sázek byly loni na pobočkách proti internetu dvojnásobné. Zatímco na pobočkách činily v průměru 21,1 procenta, na internetu to bylo 10,5 procenta. Podle zástupců sázkových kanceláří mají klienti na pobočkách v porovnání s internetem méně informací. Na tiket většinou dávají více zápasů, čímž se pravděpodobnost výhry snižuje. Navíc na pobočkách společnosti vybírají desetiprocentní poplatek z uzavřené sázky. Výjimkou jsou sázky v celkovém minimálním kurzu 1,9:1 za 500 korun a více.

Kurzové sázky v Česku zavedla jako první v roce 1990 Fortuna, brzy se přidal Tipsport. Ministerstvo financí eviduje údaje ze sázkového trhu od roku 1999, kdy sázkaři prosázeli 4,16 miliardy korun, proti loňskému roku jen zhruba sedm procent. Náběry v kamenných pobočkách dosáhly vrcholu v roce 2006, a to celkem 12,3 miliardy Kč. Od té doby mají sestupnou tendenci.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Kladenskou Poldi koupila firma Opimo Trade, šlo už o pátou dražbu

18.01.2019 17:38 Aktualizováno Kladenská huť Poldi byla v elektronické aukci dnes prodána za 140 milionů korun, tedy za vyvolávací…

Kontrakt za 200 milionů: Tatra dodá jordánské armádě 60 aut

18.01.2019 10:46 Kopřivnická automobilka Tatra Trucks získala v Jordánsku zakázku v hodnotě okolo 200 milionů korun.…

Babiš chce vztahy ČR s Indií posunout na strategickou úroveň, přivezl…

18.01.2019 09:47 Premiér Andrej Babiš se dnes v indickém státě Gudžarát zúčastnil zahájení investičního fóra Vibrant…

Škoda Scala? Nejlevnější varianta bude za 369 900 korun, už se přijímají…

18.01.2019 09:37 Nejlevnější varianta nového modelu automobilky Škoda Auto Scala bude stát 369.900 korun. Nepůjde ji…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama