RegioJet prohloubil ztrátu. Firma sází na mezinárodní spoje a nové vagony
Praha - Ztráta železničního dopravce RegioJet se loni meziročně téměř ztrojnásobila. Z 13,3 milionu korun v roce 2016 vzrostla v roce 2017 na 35,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy a tiskové zprávy firmy. Výsledky byly ovlivněny investicemi do nové linky a nákupu vozů, sdělil ČTK mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Počet lidí, které vlaky RegioJetu loni přepravily na českých a mezinárodních linkách, stoupl meziročně zhruba o čtvrtinu na 4,67 milionu. K nárůstu podle firmy pomohlo zavedení tří párů spojů mezi Prahou, Brnem a Bratislavou od prosince 2016.
doporučujeme
Dopravci loni vzrostly tržby na 1,1 miliardy korun. Zároveň ale také RegioJetu v roce 2017 meziročně stouply celkové dluhy o více než 300 milionů korun na miliardu. Počet zaměstnanců RegioJetu loni stoupl oproti roku 2016 o více než stovku na 496.
Firma od prosince 2017 provozuje čtyři nové spoje na trase Praha - Brno - Vídeň. Právě náklady na její zavedení nebo koupě nových moderních vagonů ovlivnily podle mluvčího RegioJetu hospodářské výsledky společnosti. "Meziročně se počet nových spojů zvýšil o více než 40 procent. Současně RegioJet výrazně investoval do pořízení nového vozového parku. Jednalo se jak o pořízení a financování čtyř nových vícesytémových lokomotiv Bombardier Traxx, stejně jako o dalších 16 nových moderních vozů Astra," uvedl Ondrůj. "Další podstatný vliv na výsledek měly také kurzové rozdíly spojené s pořízením nových vozů," doplnil.
Investice podle něj pomohly k nárůstu počtu cestujících. Třeba samotný provoz na klíčové trase Praha - Ostravsko - Košice byl loni ziskový. Zákazníků přibývá RegioJetu i letos. Za první pololetí tohoto roku přepravil 2,76 milionu cestujících, o 26 procent více než loni za stejnou dobu.
Regiojet vznikl v roce 2009. Od roku 2011 provozuje pravidelnou osobní železniční dopravu na trase Praha - Ostrava - Žilina - Košice a od prosince 2015 na trase Praha - Olomouc - Přerov. Od roku 2012 také její sesterská společnost RegioJet se sídlem v Bratislavě provozuje vnitrostátní železniční dopravu na Slovensku.
Dopravce má podle informací na svém webu 127 vozů sestavovaných většinou do devíti souprav. Základ tvoří vozy od rakouských a švýcarských drah a RegioJet si také nechal vyrobit nové vagony od rumunské společnosti Astra. Soupravy RegioJetu táhnou lokomotivy Škoda vyrobené na začátku 90. let a loni podle mluvčího firmy koupil dopravce také čtyři nové lokomotivy od firmy Bombardier Transportation sídlící v Berlíně.
Konkurenční státní České dráhy v loňském roce hospodařily se ziskem 984 milionů korun, meziročně o 102 miliony korun vyšším. Soukromý železniční dopravce Leo Express zatím výsledek za minulý rok nezveřejnil, v roce 2016 skončil ve ztrátě 110 milionů korun.
Inflace děsí: Zdražování se vymyká kontrole. Zakročí Česká národní banka?
10.12.2019 12:40 Překvapivý nárůst inflace nad tři procenta je podle analytiků oslovených ČTK především důsledkem…
Dluh firem v Česku narůstá. Nejoblíbenější je spotřební úvěr
10.12.2019 10:49 Dluh obchodních společností u finančních institucí evidovaný v Nebankovním registru klientských…
Česko drtí inflace, ceny letí vzhůru. Co zdražilo nejvíc?
10.12.2019 09:51 Meziroční růst spotřebitelských cen v listopadu zrychlil na 3,1 procenta z říjnových 2,7 procenta.…
Home Credit si najal agenturu, má vylepšit pověst komunistické Číny v Česku
10.12.2019 09:18 Úvěrová firma Home Credit Petra Kellnera si najala PR agenturu C&B Reputation Management, která…