Nervozita ve Škodě Auto. Vezmou nám Němci model Superb?

Mladá Boleslav - Pro značku Škoda Auto se momentálně neplánují žádné změny ve výrobě modelů kromě již dříve oznámeného rozšíření montáže modelu Karoq do německého Osnabrücku, řekl dnes ČTK vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera. Automobilka tím reaguje na diskuse o možném přesunu výroby modelu Superb do závodu v německém Emdenu.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Škoda Superb

O případném přesunu výroby tohoto modelu do Německa se začalo mluvit již loni na podzim. Vedení společnosti Škoda Auto se tehdy snažilo dopisem zaměstnancům uklidnit obavy vyvolané nepotvrzenými informacemi o možném přesunu. Po necelém roce se diskuse v koncernu Volkswagen o přesunu oživily, proti přesunu výroby Superbu se ohradili například odboráři Škody Auto.

Předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík se na konci srpna setkal s několika představiteli Volkswagenu. "Kromě jiného jsme hovořili o budoucnosti modelu Superb. Volkswagen silně tlačí na to, aby model Superb dostal závod Emden, který má problémy s vytížením. Měl jsem připraveno šest pádných argumentů, proč to nemůžeme udělat. Dokument s těmito argumenty jsem předal panu (předsedovi představenstva Volkswagenu Herbertu) Diessovi," řekl Povšík pro týdeník Škodovácký odborář. "Jasně jsem řekl, že Superb je naše vlajková loď, naše DNA. Ztráta tohoto modelu by měla zásadní dopady na ekonomiku firmy Škoda i na Českou republiku," dodal.

Podle odborářů se v září řeší takzvané plánovací kolo, při němž se rozhoduje nejen o finančních otázkách, ale i tom, co se kde bude v rámci koncernu vyrábět. Konečné rozhodnutí pak stojí na dozorčí radě koncernu Volkswagen.

Kapacity českých výrobních závodů Škody jsou v současnosti plně vytíženy. "K pokrytí možných špiček v poptávce existuji v globální výrobní síti koncernu Volkswagen různé možnosti a jejich pravidelné přezkoumávání patří ke standardním postupům," řekl Kotera.

Podle něj koncept výrobní sítě Volkswagen zajišťuje nejen optimální vytížení výrobních míst, ale také zohledňuje špičky ve výrobě napříč jednotlivými značkami. "V současnosti zde vidíme několik možností, jako je například již oznámené rozšíření montáže modelu Karoq do Osnabrücku. Kromě toho nejsou pro značku Škoda momentálně plánovány žádné další změny," dodal Kotera.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Vstupte do diskuze (4)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Odboráři Severočeských dolů vstupují do stávkové pohotovosti

16.01.2019 10:55 Odboráři ze Severočeských dolů (SD) vstupují do stávkové pohotovosti. Důvodem je dosavadní neúspěch…

Čeští exportéři trnou hrůzou: Divoký brexit přinese obrovské potíže

16.01.2019 10:51 Odmítnutí brexitové dohody v britském parlamentu je podle Asociace exportérů pro podniky, exportéry…

Ceny v průmyslu letí vzhůru. Zdražují kovy, elektřina i plyn

16.01.2019 10:47 Ceny průmyslových výrobců v prosinci zpomalily meziroční růst na 2,4 procenta z listopadových 3,9…

Česko čelí 13 mezinárodním arbitrážím, může přijít o desítky miliard

16.01.2019 08:40 Česko čelí aktuálně 13 mezinárodním arbitrážím, z toho pět souvisí s investicemi do fotovoltaických…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama