Mafra expanduje. Hodlá koupit bulvár i časopisy pro ženy a křížovkáře

Společnost Mafra, patřící do koncernu Agrofert, převezme v ČR a na Slovensku vydavatelství Bauer Media. Dohodla se na tom s německou společností Bauer Media Group. Firmy to dnes uvedly ve společné tiskové zprávě. Cenu obchodu nezveřejnily, převzetí musí schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Přidejte svůj názor 1 komentář

MAFRA, a.s. je největší česká mediální společnost

Bauer Media v ČR vydává časopisy pro ženy, programové časopisy, časopisy o životním stylu, bulvární časopisy a také časopisy v dalších segmentech jako například křížovky a motoristické časopisy. Do jeho portfolia patří 30 časopisů, jsou mezi nimi například tituly Rytmus života, Cosmopolitan, Chvilka pro tebe nebo Žena a život.

Loni podle výroční zprávy prodala společně se svou dceřinou společností Bauer Media Praha více než 43 milionů výtisků auditovaných časopisů, které si četlo 3,4 milionu lidí. Firma byla loni ve 152milionovém zisku s čistým obratem 702 milionů korun.

"Jsme potěšení, že můžeme připojit tituly vydávané společností Bauer do našeho portfolia a rovněž i přivítat v našem týmu novináře, díky kterým tyto tituly vznikají. Nadcházející vlastnická změna by neměla mít dopad na běžné provozní fungování jednotlivých titulů a práci lidí, kteří je tvoří," uvedl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík.

Součástí obchodu nejsou rádiové projekty Bauer Media na Slovensku, tedy Rádio Expres, a NetBrokers Holding v obou zemích.

Mafra je podle člena představenstva Bauer Media Group Jörga Hausendorfa ideálním vlastníkem titulů skupiny. Za rozhodnutím o prodeji Bauer Media je záměr skupiny zaměřit se na trhy, kde patří mezi vedoucí hráče.

"Na trzích anebo v rámci tržních segmentů, na kterých nepatří Bauer Media Group mezi tržní lídry, skupina zvažuje své strategické možnosti, což může rovněž zahrnovat divestice, které ovšem skupina plánuje provést pouze v případě výhodných finančních podmínek. V kontextu výše uvedeného další změny týkající se portfolia Bauer Media Group proběhnou v následujících letech," dodaly společnosti v tiskové zprávě.

"Do rozhodnutí ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nebudeme věc nad rámec tiskové zprávy komentovat," uvedla ředitelka corporate affairs v Mafře Miloslava Nováková.

Podle mediálního experta Jana Potůčka dává akvizice pro Mafru smysl. "Je to upevňování pozice na tiskovém trhu, zároveň posilování u cílové skupiny, která by se dala charakterizovat jako voliči nebo sympatizanti hnutí ANO," řekl. Další podobně velké akvizice na českém trhu neočekává. Spíš se podle něj budou rozprodávat jednotlivé tituly a velcí hráči budou pohlcovat malé, zejména na internetu.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Agrofert nevidí jediný důvod pro zastavení dotací EU

12.12.2018 21:45 Společnost Agrofert Holding nevidí právní důvod pro zastavení nebo vracení evropských dotací, které…

Češi mění zvyky: Roste obliba vánočních stromků v květináčích, umělé…

12.12.2018 16:47 Živé vánoční stromky prodávané v květináčích, které je možné po svátcích vysadit v přírodě, jsou…

Česko nebude přijímat euro. Vláda schválila doporučení ministerstva a ČNB

12.12.2018 14:07 Aktualizováno Ministerstvo financí a Česká národní banka opět doporučily vládě prozatím nestanovovat cílové datum…

Konec zlatých padáků? Vláda změnila limity příjmů pro zásady odměňování

12.12.2018 11:21 Zásady pro odměňování manažerů ve státních firmách nebo firmách se státní účastí se nově budou…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama