Škodovácké odbory se bouří: Výroby Superbu se nevzdáme, je to naše DNA

Odbory automobilky Škoda Auto znovu důrazně odmítly možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb z České republiky do jiného výrobního závodu koncernu Volkswagen. Odboráři to napsali v dnešním vydání svého týdeníku Škodovácký odborář. Odmítli také případné pokusy o zavedení pracovní soboty v Mladé Boleslavi. Firma nyní funguje na hranici výrobní kapacity, podle odborářů je tak jasné, že se bude chtít pokusit v rámci dalšího kolektivního vyjednávání pracovní soboty v Mladé Boleslavi zavést.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Nová Škoda Superb
doporučujeme

"Výroby modelu Superb se v žádném případě nevzdáme! Je to vlajková loď naší značky, naše DNA, od samého počátku námi vypiplaný produkt, který tvoří podstatnou část zisku automobilky a tedy i podstatnou část bonusu pro naše zaměstnance," uvedli odboráři v týdeníku.

Škoda Auto bude na začátku příštího desetiletí potřebovat jen v Evropě další výrobní kapacitu pro zhruba 400.000 vozů. Bude to řešit hledáním možností v rámci svých závodů i dalších továren mateřského koncernu VW. Krajní variantou je výstavba nového závodu. Rozhodnutí by mělo padnout do začátku příštího roku, řekl na pařížském autosalonu předseda představenstva Bernhard Maier.

Zavedení 18směnného systému, tedy pracovní soboty v Mladé Boleslavi, odboráři dlouhodobě odmítají. Podle odborů na to ale výrobní závod není z hlediska logistiky, kapacity a dopravní obslužnosti připravený. "18směnný systém je tady za těchto podmínek neproveditelný," řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.

Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto činila v loňském roce 40.557 korun, tedy o zhruba o deset procent více než v roce 2016. Zaměstnanci mají nad rámec mzdy řadu příplatků, například za práci v noci, za práci v taktu, za ztížené pracovní podmínky nebo za práci v atypických směnných systémech, který oproti 15směnnému systému přidává další směny až do počtu 18 směn, kdy zaměstnanci pracují také v sobotu. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zrušit povinné přimíchávání biopaliv do benzinu? Babiše popudil návrh…

24.03.2019 23:36 Aktualizováno Čtyři desítky poslanců navrhují zrušit povinné přimíchávání biopaliv do benzinu a nafty. S návrhem…

ČEZ ESCO zvýšilo tržby o 27 procent, zájem o moderní energetiku roste

24.03.2019 12:16 Tržby skupiny ČEZ ESCO, která patří do energetické skupiny ČEZ, vzrostly meziročně o 27 procent na…

Nákupy on-line? Trendy v Česku se mění, hlavně díky generaci mileniálů

24.03.2019 09:10 Podíl nakupování na internetu přes mobilní zařízení se za poslední dva roky zvýšil o deset…

Zvýšení sazeb ČNB není ve čtvrtek jisté, rizika z globálního vývoje…

24.03.2019 09:06 Pokud Bankovní rada České národní banky nezvýší úrokové sazby na zasedání ve čtvrtek 28. března,…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama