Škoda dodá Německu první luxusní vysokorychlostní vlaky

Škoda Transportation začne dodávat dvoupodlažní vysokorychlostní soupravy pro německou trať Mnichov - Norimberk. Od jara 2019 budou nahrazovat staré jednotky InterCity. Zahájení provozu celé flotily se očekává v červnu. Plzeňská skupina získala v minulých dnech certifikát TSI od agentury EBC na vozy i na lokomotivy 109E3. Jde o mimořádný úspěch v procesu homologace, jehož dokončení Škoda očekává počátkem příštího roku, kdy by měla být schválena celá souprava, řekl ČTK předseda představenstva a generální ředitel skupiny Petr Brzezina. Kontrakt s Deutsche Bahn AG za 2,6 miliardy Kč podepsala v srpnu 2013.

Designová studie vlakových souprav Škody Transportation pro německé dráhy Deutsche Bahn.
doporučujeme

Škodovka vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest vysokokapacitních souprav včetně šesti lokomotiv. Vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov - Norimberg Express) jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské linii Norimberk - Ingolstadt - Mnichov. Vzdálenost mezi Mnichovem a Norimberkem ujedou za hodinu a 45 minut a podle Brzeziny pouze o 30 minut pomaleji než vysokorychlostní soupravy ICE. "Už letos v září byly úspěšně prezentovány na mezinárodním veletrhu kolejových vozidel Innotrans v Berlíně," uvedl.

Dodávky souprav byly podle viceprezidenta pro obchod Zdeňka Majera posunuty o více než dva roky. "Důvodem byl náročný vývoj tlakotěsných vozů a testy souprav, které se budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 km/h. Teď je projekt téměř dokončen a první pasažéři se škodováckými vozy svezou na jaře příštího roku," uvedl.

"Končíme výrobu a všech šest souprav budeme předávat v první polovině příštího roku," řekl ČTK Brzezina.

Škoda má teď v Německu tři velké projekty. Kromě vlaků pro DB to bude 80 tramvají, které budou od roku 2021 jezdit na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Škodovka také podepsala kontrakt na 14 tramvají pro Chemnitz, které budou dodány v polovině roku 2019. "Na německém trhu, který považujeme ze velmi důležitý, máme v hledáčku několik větších projektů. Vidíme jich osm až devět v různé fázi přípravy a v různých městech a připravujeme se na to, až bude možnost se do nich zapojit," uvedl Brzezina.

Soupravy se skládají z řídícího a koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy Škoda řady Emil Zátopek. Budou jezdit rychlostí do 190 km/h, i když jsou konstruovány na 200 km/h. Škoda Transportation je podle Majera prvním dodavatelem pro Německo, který nabízí vlak s bezbariérovým vstupem z nástupiště 760 mm. Plní nejpřísnější německé i evropské standardy, řekl. Jednotky jsou vybaveny tlakotěsnou skříní pro nerušené cestování při potkávání jiných vlaků, hlavně v tunelech. Interiér se dělí na první a druhou třídu a dětský oddíl. Souprava má 676 míst k sezení, 37 pro kola, místa pro lidi se sníženou pohyblivostí a wi-fi.

Dokončení technicky náročného projektu je podle Brzeziny prioritou nového představenstva pod novým vlastníkem - skupinou PPF. "A v budoucnu podpoří naše obchodní plány na evropském trhu," dodal.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Tři uhelné kraje čeká velká proměna, v příštích letech do nich půjde téměř…

04.12.2020 16:50 Aktualizováno Do Moravskoslezského, Ústeckého a Karlovarského kraje půjde v příštích letech téměř 100 miliard…

Řidiči za první tři dny koupili přes 9000 elektronických známek

04.12.2020 16:01 Řidiči za první tři dny od spuštění prodeje koupili přes 9000 elektronických dálničních známek. Na…

Novým šéfem ČD Cargo se stal Tomáš Tóth, společnost chce vrátit do černých…

04.12.2020 14:54 Novým předsedou představenstva nákladního dopravce ČD Cargo se stal Tomáš Tóth, dosavadní výkonný…

Konec uhlí v roce 2038? Reakce expertů a politiků jsou rozporuplné

04.12.2020 14:47 Je možné, že využívání uhlí v Česku pro výrobu elektřiny a tepla kvůli situaci na trhu skončí dříve…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama