Češi jsou v on-line nákupech spotřebního zboží v Evropě jednička

Češi vedou v Evropě v nákupech technického spotřebního zboží přes internet. Například velké domácí spotřebiče v ČR nakupuje v e-shopech 39 procent lidí, v kamenných prodejnách 38 procent a zbytek využívá oba prodejní kanály. V Evropě přitom v průměru nakupuje tento sortiment on-line 23 procent spotřebitelů. Vyplývá to ze studie GfK FutureBuy.

Přidejte svůj názor 1 komentář

E-shopy, ilustrační foto
doporučujeme

"My jsme v oblasti technického zboží s odstupem na prvním místě v Evropě ve využívání on-line platforem k nákupům," uvedl ředitel GfK Tomáš Drtina.

Nejvíc se v tuzemských internetových obchodech prodává přenosná elektronika, kterou výhradně on-line kupuje 57 procent Čechů, audio zboží 43 procent Čechů a počítače 48 procent lidí. Naopak potraviny 91 procent tuzemských spotřebitelů kupuje v kamenných prodejnách, jedno procent pouze on-line a osm procent využívá obě možnosti.

Vůbec nejméně se, kromě potravin, prodává v e-shopech v Česku prací a čisticí prostředky, přípravky na holení, zboží péče o dítě, volně prodejné léky a produkty osobní hygieny.

Přes internet Češi letos nakoupí 2,5 procenta rychloobrátkového zboží. Počet lidí, kteří kupují potraviny a drogerii on-line v poslední době ale již výrazně neroste. Češi letos více tento sortiment nakupují v diskontních obchodech, jejichž podíl na nákupech rychloobrátkového zboží stoupl na 21,5 procenta z loňských 19,7 procenta. Diskonty jsou v tuzemsku čtyři - COOP Diskont, Lidl, Norma a Penny Market. Dohromady provozují přes 650 prodejen. Mírně se zvýšil i podíl supermarketů (17 pct). Klesá naopak zastoupení hypermarketů (31,6 pct), malých prodejen (10,9 pct) a specializovaných obchodů (5,9 pct).

Dvě pětiny Čechů využívají při nákupu své chytré telefony, nejčastěji porovnávají ceny. Podle studie 29 procent lidí platí přes mobilní zařízení za nákup zboží. V EU je průměr 48 procent.

Počet e-shopů letos dál rychle roste, na konci roku bude v Česku 43.000 internetových obchodů. Je to o pět procent meziročně víc. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v ČR 15.000 e-shopů. Česko je dlouhodobě zemí, kde je nejvíce e-shopů v přepočtu na obyvatele.

Češi letos utratí v internetových obchodech za zboží přes 133 miliard korun, meziroční růst dosáhne 15 až 18 procent, vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci.

Loading...
Vstupte do diskuze (1)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Je lepší máslo, nebo margarín? Dilema lze vyřešit šalamounsky

15.07.2019 17:31 Zda je lepší máslo nebo margarín, se podle odborníka Pavla Suchánka z Fóra zdravé výživy nedá…

Máslo se prodává víc než margarín, trendem je české a bez laktózy

15.07.2019 16:55 Zatímco v roce 1989 průměrná roční spotřeba másla na jednoho Čecha přesahovala devět kilogramů, od…

Home Credit plánuje nabídnout akcie na burze v Hongkongu

15.07.2019 15:33 Aktualizováno Skupina Home Credit plánuje globální veřejnou nabídku akcií. Její stoprocentně vlastněná dceřiná…

Praha o krok blíž k metru D: Dohodla se s majiteli pozemků v Krči, ti…

15.07.2019 13:42 Aktualizováno Praha podepíše se soukromými vlastníky dohodu ohledně využití pozemků u nemocnice v Krči, které…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama