Bohemia Sekt čeká letos vyšší prodeje. Padne loňský rekord?

Skupina Bohemia Sekt, která si drží zhruba 70 procent na trhu šumivých vín v ČR, prodala za 11 měsíců více lahví sektů než za stejné období loňského roku. Rozhodující bude ale prosinec. Za celý rok očekává skupina mírně vyšší prodeje než loni. ČTK to řekl ředitel Ondřej Beránek.

Přidejte svůj názor

Šampaňské

Společnost loni uplatnila na trhu rekordních více než 16 milionů lahví sektů a šumivých nápojů, meziročně o šest procent více. Celkový trh šumivých vín v ČR je přes 19 milionů lahví.

"Trh sektů koresponduje s ekonomickou náladou ve společnosti. Od roku 2013 trvale roste," uvedl Beránek. Podobně se podle agentury Nielsen zvyšují tržby v obchodech nad 400 metrů čtverečních prodejní plochy, které tvoří zhruba dvě třetiny celkového trhu sektů. Spotřeba je 1,8 lahve na osobu a rok a meziročně se zvýšila téměř o šest procent, letos by mohl nárůst činit kolem pěti procent. "Je to dáno pozitivním vnímáním ekonomické nálady a častější spotřebou sektů během roku," řekl Beránek.

Firma vyrábí v posledních letech sekty ve dvousměnném provozu téměř celoročně, už od ledna. Letos se jí podařilo domluvit s hlavními odběrateli, hlavně řetězci, že zboží na Vánoce nakoupily s předstihem už v říjnu a listopadu. "Vzájemně jsme si pomohli od logistické špičky bezprostředně před Vánoci. Riziko, že se zboží nedostane včas na regály zákazníkům, se tím významně snížilo," řekl Beránek.

Kvůli předzásobení se podle Beránka se nedají porovnat dosavadní prodeje s loňskem. "Celkově se budeme pohybovat v úrovni loňských čísel. Jestli to bude procento dvě nad nebo pod, to se teď nedá říct právě kvůli té prosincové špičce. Ale budeme někde na loňských číslech," dodal.

Maloobchodní trh sektů za posledních 12 měsíců vzrostl o 2,4 procenta v objemu, ale o 6,3 procenta v hodnotě, což je dáno tím, že Bohemia Sekt zdražil loni v říjnu v průměru o pět procent.

Skupina letos změnila design všech svých produktů. Láhve v nové podobě sjíždějí ze stáčecí linky od srpna. V červenci měla výroba odstávku, při níž měnila etiketovací a kapslovací stroj dohromady za 40 milionů Kč. Stroje nově využívají samolepicí etikety s moderními tiskovými efekty. "Reakce spotřebitelů jsou jednoznačně pozitivní. Snažili jsme se o to, aby všechny produkty vypadaly ještě více luxusněji," uvedl ředitel.

Firma také letos přišla s novou marketingovou komunikací. "Sekt je nejen synonymem oslavy, začali jsme ho také silněji komunikovat jako doplněk společných okamžiků ve dvou," dodal.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Kladenskou Poldi koupila firma Opimo Trade, šlo už o pátou dražbu

18.01.2019 11:54 Kladenská Poldi byla v elektronické aukci dnes prodána za 140 milionů korun, tedy za vyvolávací…

Kontrakt za 200 milionů: Tatra dodá jordánské armádě 60 aut

18.01.2019 10:46 Kopřivnická automobilka Tatra Trucks získala v Jordánsku zakázku v hodnotě okolo 200 milionů korun.…

Babiš chce vztahy ČR s Indií posunout na strategickou úroveň, přivezl…

18.01.2019 09:47 Premiér Andrej Babiš se dnes v indickém státě Gudžarát zúčastnil zahájení investičního fóra Vibrant…

Škoda Scala? Nejlevnější varianta bude za 369 900 korun, už se přijímají…

18.01.2019 09:37 Nejlevnější varianta nového modelu automobilky Škoda Auto Scala bude stát 369.900 korun. Nepůjde ji…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama