Novým šéfem Dopravního podniku Praha je bankéř Witowski, obměnilo se představenstvo

Novým generálním ředitelem pražského dopravního podniku (DPP) se dnes stal bankéř Petr Witowski. Ve funkci nahradil dosavadního šéfa Martina Gillara. Novými členy představenstva byli navíc zvoleni Jan Šurovský a Filip Tulák. Novinářům to dnes řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Ředitelem a předsedou představenstva podniku se Gillar stal v první polovině roku 2016. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11.000 lidí. Od města dostává na provoz ročně více než 13 miliard korun.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

mhd
doporučujeme

"Není větší manažerská výzva než dopravní podnik," řekl Witowski. Podle něj je DPP pracovně v dobré kondici. Chce se proto zaměřit například na komunikaci jak s cestujícími, tak s novináři i magistrátem. Podnik je podle něj v určitých ohledech uzavřená schránka. Prioritou je pro něj výstavba metra D, stavba nových tratí a obnova vozového parku.

Manko má DPP podle Scheinherra například v uzavírání smluv. V DPP podle něj existují smlouvy, o kterých město jako akcionář nemělo detailní informace. Konkrétní ale nebyl.

Původně měl být do představenstva zvolen společně s Tulákem Pavel Procházka, někdejší šéf organizace Ropid. Jeho nakonec v nominaci nahradil bývalý technický ředitel DPP Šurovský. Z představenstva byl odvolán i Tomáš Kaas, někdejší ředitel magistrátního odboru rozvoje a financování dopravy.

Pražský dopravní podnik by měl letos mít takzvaný přiměřený zisk 1,737 miliardy korun. Je to o něco více než loni. Provozní náklady by měly dosáhnout 15,44 miliardy. Přiměřený zisk jsou peníze, které město jako vlastník nechává podniku při vyúčtování hospodaření na investice.

Konečný výsledek hospodaření bude znám na začátku příštího roku. Loni hospodařil DPP se ziskem 1,9 miliardy korun. Vliv na hospodaření měly vyšší tržby a snížení provozních nákladů. Od hlavního města loni dostal na provoz 13,535 miliardy Kč, což bylo meziročně o pět procent více.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek.

Loading...
Vstupte do diskuze (2)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Přibývá agentur práce. Dodržují zákoník práce?

16.07.2019 18:06 Agentur práce v Česku zase přibývá. Po předloňském úbytku po zpřísnění pravidel se jejich počet na…

Angažmá ČEZ v těžbě lithia? Politikaření, hrozí obrovské ztráty, obávají…

16.07.2019 15:51 Půjčka dvou milionů eur (51,2 milionu korun), kterou poskytne energetická skupina ČEZ australské…

Začalo insolvenční řízení s Legios Loco. Správnykě HMS nás vyhnala, tvrdí…

16.07.2019 14:21 Městský soud v Praze zahájil insolvenční řízení se společností Legios Loco, která donedávna…

Češi v dluhové pasti. Vůbec nejhorší je situace v okrese Most

16.07.2019 14:16 Schopnost Čechů splácet závazky se v pololetí zlepšila. Na konci června mělo dluhy po splatnosti 6…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama