Češi mění nákupní zvyky: Do obchodů si začali víc nosit vlastní tašky

Češi si do obchodů s potravinami začali opět častěji nosit vlastní tašky. Papírových tašek, které postupně nahrazují ty plastové, se prodává daleko méně než dříve igelitek. Obchodní řetězce stále hledají alternativu k mikrotenovým sáčkům na pečivo či zeleninu, třeba Makro místo nich zvažuje zavést plátěné sáčky.

Přidejte svůj názor

Lidl, supermarket

Diskonty Lidl zrušily prodej plastových tašek na jedno použití v březnu 2017. "Po zrušení prodeje igelitových tašek v se alternativních variant prodává daleko méně než tašek igelitových v předcházejících letech, což považujeme za pozitivní trend. Nejžádanější je papírová taška střední velikosti," uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Trend potvrzuje řetězec Tesco. "Podíl prodávaných tašek se postupem času stále snižuje a zákazníci si stále častěji nosí vlastní nákupní tašky k opakovatelnému použití," řekl mluvčí Václav Koukolíček.

Třeba v Globusu zákazníci jednorázových tašek dříve spotřebovali přes 40 milionů ročně. "V posledních letech tato spotřeba několikanásobně klesla také proto, že jsme tašky zpoplatnili. Zákazníci využívají častěji tašky pro opakované použití, ať už jsou to ty vlastní přinesené, anebo zakoupené u nás," uvedla mluvčí Rita Gabrielová.

S koncem loňského roku některé z řetězců nahradily plastové tašky papírovými a taškami určenými na opakované použití a vyrobenými z přírodních materiálů. Třeba Penny Market přestane nabízet jednorázové plastové tašky. Doprodá zásoby a místo nich nabídne tašky pro opakované použití z papíru, bavlny a polyesteru.

Čím nahradit mikrotenové pytlíky řeší nyní i Makro. "V současné době problematiku analyzujeme a hledáme vhodné materiály, které by mohly igelitové sáčky nahradit. Na Slovensku testujeme od prosince užití plátěných sáčků, po vyhodnocení případně zavedeme i u nás," uvedla mluvčí Romana Nýdrle. Makro také nově od prosince nabízí tašku z recyklovaných PET lahví.

Zákaz bezplatného výdeje plastových tašek platí v návaznosti na předpisy EU už rok. Tenkých sáčků se ale změna nedotkla. Ministerstvo životního prostředí přišlo loni s kampaní #dostbyloplastu do které se zapojilo 17 firem, mezi nimi IKEA, České dráhy, Lidl, Relay či Starbucks. Cílem je zredukovat množství jednorázového plastového odpadu a nádobí a nabídnout alternativy.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Toman jednal v Bruselu: Pokud Polsko splní sliby, skončí kontroly hovězího…

18.03.2019 19:41 Aktualizováno Česko zruší mimořádná veterinární opatření vůči dovozu polského hovězího masa 25. března, pokud…

Počasí kosilo ČR: Vichřice Eberhard stála stovky milionů. VELKÝ PŘEHLED

18.03.2019 17:51 Aktualizováno Pojišťovny mají po víkendu nahlášeny další škody z řádění vichřice Eberhard z minulého týdne,…

Babiš: Stát s podporou pro nákup elektromobilů občany nepočítá

18.03.2019 16:35 Aktualizováno Stát v současnosti neuvažuje o podpoře na nákup elektromobilů pro fyzické osoby. Bude pokračovat ve…

Stát nabízí Dluhopisy Republiky, zájem o druhou emisi strmě klesl

18.03.2019 15:52 Lidé si v rámci druhé emise objednali státní dluhopisy určené pouze pro fyzické osoby za 942,7…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama