V čele Aero Vodochody stane Dieter John, má zkušenosti z firmy Bombardier

Z výrobce letecké techniky Aera Vodochody Aerospace odejde po dohodě s vlastníkem, kterým je Penta Investments, prezident a předseda představenstva Giuseppe Giordo. Nahradí ho Dieter John, který v minulosti působil na vrcholných pozicích v Bombardier Transportation Group, Airbus Group nebo Eurocopter Group. Oznámili to dnes zástupci Penty. Zda budou následovat i odchody některého z dalších pěti italských vrcholných manažerů, Penta neuvedla.

Přidejte svůj názor

Letoun L-39NG

"Jedná se o rozhodnutí akcionáře na základě vzájemné dohody s dosavadním vedením firmy," uvedl k Giordovu odchodu mluvčí Aera Vodochody Tobiáš Tvrdík.

Giordo přišel do Aera před třemi lety. Za jeho vedení firma prošla první fází strategické transformace, v rámci které se zaměřila na vojenskou výrobu a vrátila se k vývoji a výrobě vlastního cvičného a lehkého bitevního letadla L-39 NG. Nové zbrojní projekty zatím nejsou výdělečné a Aero je třetí rok po sobě ve ztrátě.

zdroj: YouTube

Jeho provoz musí Penta dotovat, naposledy mu na přelomu roku poskytla finanční injekci 400 milionů Kč. Firma v posledních měsících také přišla o důležitou zakázku na dodávku kokpitů pro vrtulníky UH-60M Black Hawk americké společnosti Sikorsky a oznámila plán na propuštění desetiny z 1800 zaměstnanců.

"Giuseppe Giordo úspěšně uvedl L-39 NG na mezinárodní letecký trh. V letošním roce jsme tak mohli rozběhnout sériovou výrobu pro první dodávky v roce 2020. Jako vlastník projekt plně podporujeme," uvedl investiční manažer Penty pro Aero Vodochody Marek Šmrha.

Dieter John bude pokračovat v definované strategii rozvoje firmy. Pro ni je dnes důležitá zejména efektivní sériová výroba nového letounu. Strategie počítá s tím, že do deseti let bude vojenská výroba tvořit dvě třetiny tržeb.

Předsériový letoun L-39 NG poprvé vzlétl na letišti loni v prosinci sériová výroba začala letos v únoru. Prvních šest jich bude pro zákazníky připraveno v roce 2020. Od jara chce společnost pokračovat dalšími vývojovými lety s cílem získat certifikaci do konce letošního roku. Prvním zákazníkem je Senegal, který si objednal čtyři letouny v bojové verzi. Pokračují také jednání se státním podnikem LOM Praha, který zajišťuje výcvik pilotů mimo jiné pro českou armádu. Smlouva na dodávku čtyř letounů by měla být uzavřena letos. Firma jedná i s dalšími potenciálními klienty z evropských zemí a členů NATO, ale také se zeměmi Jižní Ameriky, Asie, Blízkého východu či Afriky.

Příjmy Aera pocházejí hlavně z výroby náběžných hran křídel letadel Airbus A220. Od loňského jara ve Vodochodech přešli z vývoje na sériovou výrobu dílů pro vojenský dopravní letoun Embraer KC-390. Rozjíždí se i výroba skořepinových konstrukcí, kterými společnost ST Aerospace přestavuje osobní verze letadel Airbus A320 a A321 na nákladní.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Pilsen Steel byla asi tunelována, řekl Babiš. O práci přijde 600 lidí z…

20.03.2019 21:40 Plzeňské hutě a kovárny Pilsen Steel, jejichž ruští majitelé na firmu před dvěma měsíci podali…

Pro nákup elektroauta v Česku je jediný argument, říká šéf Porsche ČR

20.03.2019 16:49 Pokud Česko nepodpoří koncové uživatele při rozvoji elektromobility, zůstane jediným racionálním…

Odbory tlačí na vedení Škody Auto, chtějí na mzdách přidat pevnou částku

20.03.2019 14:06 Odbory automobilky Škoda Auto letos žádají přidat na mzdách ve všech tarifních třídách pevnou…

"Nepřijatelné riziko." Senát ČR smetl záměr Bruselu rozhodovat o daních…

20.03.2019 14:02 Senát podpořil odmítavý postoj vlády k návrhu Evropské komise, aby rozhodnutí o daňových…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama