Vietnamské večerky drtí české obchodníky? Asociace bije na poplach

Administrativní povinnosti stojí nezávislé obchodníky sdružené v Asociaci českého tradičního obchodu (AČTO) až na čtvrt milionu korun ročně, sdělili dnes zástupci asociace ČTK. Nejhůř jsou na tom podle asociace menší obchody, které jsou na venkově. V konkurenci "nečitelných vietnamských večerek" a zahraničních řetězců podle asociace bojují o přežití.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Ilustrační foto
doporučujeme

"Z dlouholeté praxe víme, že kromě tradičních českých obchodníků tu existuje hustá síť zdánlivě samostatných prodejců, kteří zákonné povinnosti obcházejí nebo je vůbec neplní a přesto jejich provozovny dál fungují a prosperují. Na to by se měly orgány státní správy a dozorové orgány zaměřit především," uvedl prezident asociace Zdeněk Juračka. Jinak podle něj stát podporuje nekalou konkurenci.

Podle asociace prodejna, která například získá stotisícovou dotaci na svůj provoz, zaplatí jenom na zákonných povinnostech až 237.350 korun ročně. "Tato částka však nezahrnuje další náklady v podobě mzdy zaměstnance, nájmu, energií a pravidelných odvodů. Časová náročnost je zhruba 1200 hodin za rok, což odpovídá 50 dnům," uvádí asociace.

Obchodníci podle asociace musí každý rok revidovat hasicí přístroje a požární vodovody, plynové kotle a elektrické spotřebiče, jenom za revize tak podle AČTO zaplatí ročně zhruba 20.000 korun. Kolem 40 hodin zaberou výkazy a hlášení, zhruba 38 hodin pak podle asociace stráví majitel s přípravou prodejny na audit nebo kontrolu.

Dále pak do součtu započítávají administrativu spojenou se zaměstnaneckým poměrem jako jsou zaměstnanecké výkazy, nemocenský, školení. Příprava prodejny tak, aby splňovala všechny normy a zákony, od elektronické evidence tržeb, přes aktualizace cenovek a informace o alergenech pak denně podle AČTO trvá dvě až tři hodiny.

AČTO sdružuje české maloobchodníky malého a středního podnikání. Má 25 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin a reprezentuje 7000 prodejen s 30.000 zaměstnanci. AČTO uvádí, že představuje zhruba 25 procent na trhu s potravinami.

Loading...
Vstupte do diskuze (4)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Jaromír Soukup rozjel vlastní e-shop. Co v něm nakoupíte?

17.06.2019 12:14 Ředitel TV Barrandov a předseda představenstva mediálního domu Empresa Media Jaromír Soukup spustil…

T-Mobile na léto zavede balíček s neomezeným stahováním dat

17.06.2019 11:53 Operátor T-Mobile nabídne v létě jako první na českém trhu neomezené stahování dat. Do konce srpna…

Huawei v Česku roste. Firma zvýšila zisk, chce proniknout do nových oblastí

17.06.2019 09:33 Čistý zisk čínské telekomunikační společnosti Huawei v ČR se loni meziročně zvýšil o zhruba 60…

Nošovická automobilka Hyundai loni zvýšila zisk, potíže na trhu už jsou…

17.06.2019 08:28 Nošovická automobilka Hyundai loni vytvořila zisk 7,22 miliardy korun, o 531 milionů, tedy 7,9…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama