Prima spustí zpravodajský kanál CNN Prima News. Mediální expert se podivuje

Televizní skupina Prima spustí v Česku během 12 měsíců nový zpravodajský kanál CNN Prima News. Kontinuální zpravodajství v terestrickém, kabelovém i satelitním vysílání v českém jazyce bude nabízet na základě partnerství s firmou CNN International Commercial (CNNIC). Obsah bude vytvářet oddělení zpravodajství skupiny Prima. ČTK to řekla mluvčí Primy Gabriela Semová.

Přidejte svůj názor

TV Prima
doporučujeme

CNN Prima News je zatím nejnovější národní zpravodajskou stanicí, které CNN poskytuje licenci na svoji značku, a zařadí se tak vedle ostatních stanic, kterými jsou již například CNN Indonésie, CNN Filipíny, CNN News-18, CNN Turecko, CNNMoney Švýcarsko a CNN Řecko. Členem redakční rady CNN Prima News bude renomovaný novinář z centrály CNN.

CNN Prima News bude sídlit ve zcela nové zpravodajské centrále v Praze, která bude vybavena nejmodernějším technickým zázemím. Prima se má letos přestěhovat z Palmovky do Strašnic na Vinohradskou ulici, do budovy, kde dříve sídlil Vodafone.

CNN Prima News se stane devátou stanicí v portfoliu skupiny Prima. Obsahem vysílání budou jak domácí zpravodajství, pokrývané a zajišťované skupinou Prima, tak mezinárodní zpravodajství i pořady dodávané společností CNN. Na domácích reportážích se budou podílet také jednotlivé regionální zpravodajské týmy skupiny Prima. CNN Prima News bude zajišťovat zpravodajský obsah i pro ostatní kanály a on-line platformu skupiny Prima.

Součástí partnerské licence je vedle poskytování obsahu CNN a užití značky také předávání expertizy a rozsáhlé poradenství, související se spouštěním nové zpravodajské stanice. V následujících měsících Prima a CNN udělají veškeré nutné kroky, které jsou pro start nového kanálu nezbytné.

"Zahájením vysílání stanice CNN Prima News začne v České republice zcela nová éra dynamického objektivního zpravodajství, které u nás nemá obdoby, a diváci se rozhodně mají na co těšit. V současné chvíli budujeme v nové centrále v Praze jedno z nejmodernějších studií a redakčních zázemí v Evropě. Vedle zpravodajství nabídneme i pestrou nabídku tematických pořadů. Vznikne rovněž nová on-line platforma s kvalitním obsahem," uvedl generální ředitel Primy Marek Singer.

CNN International Commercial (CNNIC) je zodpovědné za obchodní činnost společnosti CNN mimo USA. Zastřešuje všechny obchodní aktivity pro značky, jako jsou CNN International, CNN en Español, CNN Arabic, CNN Style, CNN Business a Great Big Story. Do jejich aktivit spadá prodej reklamy, sponzoring, rozvoj komerčního obsahu, prodej obsahu, licencování značek, distribuce a operace mimo USA, rozvoj podnikání a marketingové služby. CNNIC je lídrem v oblasti mezinárodního prodeje reklamy i jejího využití.

"Spojením mezinárodní expertizy, šíře pokrytí a kvality obsahu ze strany CNN s hlubokou znalostí českého prostředí a lokálních otázek ze strany zpravodajství skupiny Prima vznikne atraktivní programový obsah, který ve výsledku nabídne unikátní spojení domácího a mezinárodního zpravodajství," uvedl ředitel divize obsahu a licencí CNN International Commercial Roland Nikolaou.

Podle mediálního experta Aleše Borovana spojení spíše konzervativní Primy a levicové aktivistické CNN v jednom zpravodajském projektu je rozhodně překvapivé a nečekané.

"Podle informací Borovan.cz však TV Prima bude mít kanál CNN Prima News editoriálně pod kontrolou plus z nabídky mezinárodního zpravodajství CNN bude přebírat jen to, co uzná za vhodné. CNN Prima News by tak neměla vybočit z dosavadní zpravodajské linie druhé komerční televize. CNN Prima News, byť se zázemím domácí miliardářské skupiny a globální značky, to bude mít na trhu bezpochyby těžké a významně bude ohrožovat obdobné privátní projekty, například investice Seznam.cz do zpravodajského portálu Seznam Zprávy a Seznam.cz TV," řekl Borovan ČTK. Konkurovat jí bude také veřejnoprávní zpravodajský kanál ČT24.

Prima byla založena v roce 1993 jako první česká komerční televizní stanice. Společnost v současné době provozuje vysílání osmi televizních kanálů a šesti rozhlasových stanic. Kanály Primy v celodenním vysílání dosáhly podílu 22,66 procenta, což představuje meziroční nárůst o 1,66 procentního bodu. Obchodní zastupitelství Primy Media Club se stalo jedničkou mezi televizními skupinami s podílem 31,32 procenta. Skupina má také široké portfolio webů a tištěných magazínů a patří mezí české lídry na poli HbbTV.

Loading...
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V březnu zanikl rekordní počet firem, naopak roste počet podnikatelů

25.04.2019 14:19 V březnu v Česku přibylo 1266 obchodních společností a 2667 podnikatelů. Počet zániků firem (1560)…

loading...

Hypotéka? Dvě pětiny mladých Čechů narazí, nemají dost vlastních peněz

25.04.2019 14:14 Hlavní bariérou při žádosti o hypotéku je pro 41 procent lidí do 36 let nedostatek vlastních peněz.…

Zeman sliboval Česku miliardy z Číny. Výsledek je žalostný

25.04.2019 13:09 Dnešní podpisy memoranda Bank of China a čínské společnosti CITIC o investicích v České republice,…

Číňané utíkají z Česka, ubylo firem i kapitálu

25.04.2019 13:06 Firem s čínskými vlastníky v Česku bylo letos v březnu 1881, tedy nejméně od prosince 2012. Čínský…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama