Aircraft Industries dokončil zalétávání prvního letounu L-410 NG, poputuje do Ruska

Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries (AI) dokončil zalétávání prvního sériově vyrobeného letounu L-410 NG (New Generation). Ještě letos stroj dodá zákazníkovi do Ruska. Další tři až čtyři letouny nové generace, které jsou modernizovanou verzí stroje L-410 UPV-E20, chce firma vyrobit v příštím roce. I tyto letouny pravděpodobně poputují na ruský trh, řekla dnes novinářům generální ředitelka společnosti Ilona Plšková.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Letadla, ilustrační foto
doporučujeme

S novým strojem, který má maximální dolet až 2500 kilometrů, se podle ní firma bude snažit prorazit na všech dostupných trzích. Zákazníky bude hledat mimo jiné v severní Americe, jihovýchodní Asii nebo Austrálii. "Všude tam, kde jsme zjistili, že by zákazník potřeboval daleko větší dolet, tak tam směřují naše nabídky, naše dotazy. Už teď vidíme, že ten zájem je," uvedla Plšková.

Modernizovaný letoun zvládne zdolat téměř dvojnásobnou vzdálenost než starší verze bez nutnosti tankování. Uveze až 19 pasažérů, případně přes dvě tuny nákladu. Podle hlavního konstruktéra společnosti Miroslava Pešáka může vzlétat a přistávat na krátkých i nezpevněných drahách a zvládne i provoz ve vysokých teplotách a vysokých nadmořských výškách.

Letadlo má oproti nyní sériově vyráběnému stroji L 410 UPV-E20 také zhruba dvojnásobný zavazadlový prostor. Díky výkonnější pohonné jednotce dosáhne rychlosti až 417 kilometrů za hodinu. "Co ocení cestující je snížení maximálních otáček vrtule, což vede k menšímu hluku jak uvnitř kabiny, tak zvenčí. Zvýšili jsme i životnost letounu z 20.000 letových hodin až na 40.000 hodin," řekl Pešák.

Vývoj letounu L-410 NG začal v roce 2010 a stál přes 568 milionů korun. Na sklonku roku 2017 firma získala potřebnou certifikaci a loni zahájila jeho sériovou výrobu, která je podle Plškové složitá. "Musíte zaručit, že vyrobíte stejné opakovatelné kusy. Takže to doladění nám chviličku opravdu trvalo. Ale teď už víme, že to půjde, že jsme schopní to vyrábět, takže myslím si, že se nám ten trh otevře," řekla generální ředitelka. Ve srovnání s prototypem, který společnost dokončila v roce 2015, je podle ní u prvního sériově vyrobeného letounu asi 800 změn.

Loading...
Vstupte do diskuze (4)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Pošta musí bojovat o zákazníky. Konkurence začíná s doručováním zásilek…

23.04.2019 15:41 Zítra spustí logistická firma Zásilkovna svou službu pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami.…

Konec Březiny (ČSSD) v Pražské plynárenské? Radní návrh na odvolání…

23.04.2019 13:39 Pražští radní dnes schválili návrh odvolat z dozorčí rady Pražské plynárenské Distribuce (PPD)…

Další růst platů ve státní sféře? Odbory vyzvaly vládu k brzkému zahájení…

23.04.2019 13:04 Odbory veřejného sektoru vyzvaly dnes vládu, aby s nimi začala co nejdříve jednat o růstu platů pro…

Nový jaderný blok? Termín dohody se posouvá kvůli složitosti věci,…

23.04.2019 12:59 Termín dohody o financování možného nového jaderného bloku v ČR se stále posouvá především kvůli…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama