Havlíček chce "secvaknout" vládní agentury. Nebude to jednoduché

Nynější prioritou z hlediska sloučení vládních agentur CzechInvest, CzechTrade a CzechTourism je dát je pod jednu střechu. Řekl to dnes novinářům ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) po zahájení Konference ekonomických diplomatů v pražském Černínském paláci. Havlíček ale chce zachovat jednotlivé značky, neboť jsou známé i v zahraničí. Sloučením se podle Havlíčka dá ušetřit 20 až 30 procent fixních nákladů agentur.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Karel Havlíček
doporučujeme

"Nejdřív to chceme s ohledem na lokalizaci dát pod jednu střechu. To je to nejdůležitější, protože v tu chvíli šetříme náklady. Můžeme ušetřit nejen za nájemné, které dnes buď musíme platit, nebo naopak bychom mohli mít v rámci všech budov v centru Prahy. Současně pochopitelně tímto sledujeme, že secvakneme fixní náklady a ušetříme na lidech, protože budeme mít jednotné zasedačky, jedno účetnictví, jeden marketing, jeden inovační útvar, jeden personální útvar a tak dále," řekl.

Sloučením lze podle něj ušetřit 20 až 30 procent fixních nákladů. "Nemluvě o tom, že se jedná přibližně o 300 lidí, pokud nebereme Czech centra, a na těch 300 lidech se dá ušetřit řádově 50 až 60 pracovních míst," doplnil. Neubudou podle něj lidi v terénu, kteří "slouží" firmám a fyzickým osobám bezprostředně. "Ubude těch, kteří jsou v tom zázemí, protože je zbytečné, abychom tady měli tři nebo dokonce čtyři účetní útvary, čtyři personální útvary atd. To vše by bylo v rámci ať už sdílených služeb, nebo v rámci jednoho útvaru," řekl Havlíček.

Nyní sídlí CzechTourism na Vinohradech, CzechTrade nedaleko Karlova náměstí a CzechInvest ve Štěpánské ulici. Náměstkyně ministra průmyslu Silvana Jirotková, jež je pověřena řízením CzechInvestu, dříve ČTK řekla, že chce nové sídlo hledat v širším centru Prahy, nebo i na jeho periferii.

Právní řešení sloučení agentur podle Havlíčka není jednoduché. Stihnout by jej chtěl na začátku příštího roku. Snahou je sloučení zvládnout bez změny kompetenčního zákona. "Pokud to bude nezbytně nutné, tak i na to jsme připraveni, ale snažíme se to udělat tou variantou jednodušší," poznamenal ministr.

Cílem je jednotlivé značky zachovat, neboť jsou podle Havlíčka zajeté a známé i v zahraničí. "V každém případě ty produkty exportního, investičního charakteru, charakteru pro podporu turismu a cestovního ruchu, případně kultury, stále budou pod jednotlivými agenturami. Jenom je chceme možná trochu více provázat a případným zákazníkům je nabídnout v uceleném balíčku," konstatoval.

Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) se se sloučením agentur počítá už nějakou dobu. "Projekt máme už dlouho. V podstatě s nástupem bývalé menšinové vlády de facto z prosince 2017, abychom sjednotili a zefektivnili toto zastoupení. Jsou tam velké úspory. Komunikace mezi ministerstvem zahraničních věcí a ministerstvem průmyslu a obchodu nebyla vždycky úplně synergická. Teď máme nového místopředsedu vlády (Havlíčka), tak předpokládám, že nějakým způsobem i ze své pozice donutí, aby naše zahraniční síť byla jednotná a my jsme všichni kopali za Českou republiku a realizovali projekt Česká republika - Země pro budoucnost," řekl novinářům s odkazem na novou Inovační strategii ČR.

Loading...
Vstupte do diskuze (2)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Přibývá agentur práce. Dodržují zákoník práce?

16.07.2019 18:06 Agentur práce v Česku zase přibývá. Po předloňském úbytku po zpřísnění pravidel se jejich počet na…

Angažmá ČEZ v těžbě lithia? Politikaření, hrozí obrovské ztráty, obávají…

16.07.2019 15:51 Půjčka dvou milionů eur (51,2 milionu korun), kterou poskytne energetická skupina ČEZ australské…

Začalo insolvenční řízení s Legios Loco. Správnykě HMS nás vyhnala, tvrdí…

16.07.2019 14:21 Městský soud v Praze zahájil insolvenční řízení se společností Legios Loco, která donedávna…

Češi v dluhové pasti. Vůbec nejhorší je situace v okrese Most

16.07.2019 14:16 Schopnost Čechů splácet závazky se v pololetí zlepšila. Na konci června mělo dluhy po splatnosti 6…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama