Fenomén "Product Placement" dobývá Česko. Co to vlastně je?

Praha - Jistě také patříte mezi televizní diváky – snad každý se alespoň tu a tam koukne a možná jste si také někdy všimli těch dvou písmen, která se pravidelně objevují v pravých dolních rozích televizních obrazovek. Dva velké znaky v černém kolečku s bílým lemem.

Ilustrační foto

Těmi znaky jsou písmenka PP a jejich význam není nikterak složitý ani tajemný. Jedná se o počáteční písmena výrazu Product Placement, což v překladu do jazyka českého znamená "umístění produktu".

Product placement je fenoménem moderního marketingu, který stále více dobývá české obrazovky. Jeho obliba mezi marketéry pramení především z toho, že se jedná o poměrně neinvazivní formu reklamy, což dokazují i čísla, ta uvádějí, že až 57 procent diváků PP na obrazovkách nevadí. Přesto anebo právě proto to postačí k tomu, aby se produkt nebo služba takto "reklamovaná" dostaly do povědomí potenciálních zákazníků.

"Průzkumy nám jasně ukazují, že product placement je účinný, a to velice dobře, protože až 97 procent dotazovaných diváků už někdy product placement zaznamenalo," uvedl Roman Berglowiec, jednatel mediální agentury Sabanero.

Jak takový product placement vlastně probíhá? Existují dva typy product placementu, a to aktivní a pasivní. "Při aktivním PP je produkt zařazen přímo do scénáře a hlavní či jiná postava s ním přímo pracuje, užívá ho a příběh je často úzce spjat s produktem, u pasivního je produkt pouze součástí děje a primární dějová linie se od něj neodvíjí," vysvětluje Berglowiec.

Historie product placementu se v České republice ale není nijak dlouhá. Je tomu tak především kvůli faktu, že byl product placement dlouho postaven mimo zákon a poměry se pro něj začaly příznivě vyvíjet až někdy okolo roku 2009. "Od té doby ale zaznamenáváme stále větší zájem o product placement.

Když se na nás firmy obracejí, že by chtěly mít svůj produkt v televizi, první, na co se ptají, bývá většinou product placement, pak až standardní audiovizuální reklama," dodal Berglowiec.

Aby taky ne. Čísla ukazují, že asi osm procent televizních diváků se následně při koupi nechává ovlivnit tím, co jejich oblíbená seriálová postava nosí, jí, užívá. "Kdo vsadí na product placement, vsadí na kvalitní způsob, jak propagovat svůj produkt, aniž by nutně musel spadnout do průměrného moře obyčejné reklamy, kterou lidé častěji ignorují, než vnímají," uzavírá Roman Berglowiec z agentury Sabanero.

Témata: reklama | firmy | televize

Lidé se mohou přes bankovní identitu zdarma přihlašovat i ke službám firem

22.06.2021 18:53 Lidé se mohou přes svoji bankovní identitu, tedy přístup k internetovému bankovnictví, nově od…

ČUCR: Cestovní ruch si zaslouží víc pozornosti, nová vláda by měla provést…

22.06.2021 17:35 Turismus si podle České unie cestovního ruchu (ČUCR) zaslouží více pozornosti. Nová politická…

Akcionáři Monety neodsouhlasili financování spojení s bankovní částí PPF

22.06.2021 13:58 Aktualizováno Akcionáři Monety na dnešní mimořádné valné hromadě neodsouhlasili navržené financování spojení s…

Stav veřejných financí se podle rozpočtové rady loni zhoršil

22.06.2021 10:11 České veřejné finance jsou při nynějším nastavení rozpočtové politiky a výdajů nadále dlouhodobě…

Lidé se během pandemie naučili nakupovat jinak. Návrat ke standardu se…

21.06.2021 15:46 Na změny v maloobchodu kvůli koronaviru si lidé podle Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR)…

Komora: Kvůli zvyšování marží obchodních řetězců zvážíme protestní akce

21.06.2021 15:44 Agrární komora ČR zvažuje protestní akce kvůli chování obchodních řetězců. Zemědělcům vadí, že…

ČEZ rozeslal bezpečnostní dotazník zájemcům o Dukovany. Číně a Rusku ne

21.06.2021 13:34 Firma Elektrárna Dukovany II ze skupiny ČEZ dnes rozeslala dopis a zahájila bezpečnostní posouzení…

Zahraniční dluh Česka stoupl na 4,308 bilionu korun

21.06.2021 10:57 Zahraniční dluh České republiky se v prvním čtvrtletí zvýšil o 6,7 miliardy korun a ke konci března…

Česko je bohatší než Itálie nebo Španělsko, Češi jsou spokojenější než…

21.06.2021 01:36 KOMENTÁŘ Lukáše Kovandy - Už od konce 50. let bylo mnoha tuzemským ekonomům zřejmé, že centrální…

Výhodnost investic do rezidenčních nemovitostí je stále téměř nulová

20.06.2021 20:49 Výhodnost investic do rezidenčních nemovitostí v červnu nepatrně vzrostla. Vyplývá to z ukazatele,…

Související:

Právě se děje