Firmy se bouří: Trh poptávkových serverů je zastaralý, chceme inovace

Praha - Trh poptávkových a katalogových serverů v České republice si žádá inovace zažitých stereotypů. S tímto trendem jde ruku v ruce také zájem firem a živnostníků o registrace v různých typech těchto portfolií, které často vyznívají v podstatě podobně, uvedl v pátek Službomat.cz.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

Jsou to však velmi významné dílčí prvky, které podle Službomatu rozhodují o tom nejefektivnějším portfoliu z pohledu zákazníka i dodavatele. Ze strany firmy nebo živnostníka hraje velkou roli otázka financí. Většina z portfolií staví především na paušálních poplatcích za registraci v systému pro dané časové období a rozsah. Může tedy nastat situace, kdy, ač firma platí, co je třeba, negeneruje významné výsledky.

Novinkou a inovací v této oblasti je portál Službomat.cz, který je již nyní aktivně spuštěn pro registraci firem a živnostníků.

Pro koncového uživatele i firmu nebo živnostníka jsou na našem trhu v současnosti k dispozici dva typy možností, jak se dostat k službě nebo produktu či je nabídnout. V první řadě jsou to takzvané poptávkové servery, které fungují na systému zadání požadavku a následné plošné distribuce systémem vybraným potenciálním dodavatelům. Nevýhodou tohoto principu je především neselektivnost a často nespecifické zacílení, které nepomáhá poptávanému ani poptávajícímu.

Naopak katalogové portály jsou v podstatě souhrnným seznamem profilů a kontaktů firem na jednom místě. Ty koncový zákazník postupně prohledává a přes mnohá dělení se relativně složitě dostává k finálnímu požadavku.

"Službomat.cz klasický model katalogového serveru ve výsledku významně překračuje tím, že nabízí velmi snadné a přesné hledání. Dále pak mnohem více informací o jednotlivých poskytovatelích služeb a propracovaný systém uživatelských recenzí," představuje jeden z bodů struktury Službomat.cz jeho ředitel Vojtěch Lambert.

Relativně velké množství těchto produktů dává firmám prostor k porovnání parametrů a cílenému výběru. Důležitým strategickým faktorem při volbě konkrétního portálu, kde chtějí být registrováni, je kritický pohled optikou zákazníka, tedy potenciálního využivatele služeb, který se rozmýšlí, jaký ze serverů je pro něj ten nejvhodnější. S myšlenkou úspory času a preferencí efektivity si volí jednoduchost, rychlost a přehlednost.

"Toto je jeden z nejdůležitějších bodů naší strategie – chceme, aby se zákazník dostal ke vhodnému dodavateli do tří kliků myši," tvrdí Lambert. Dodal, že je zároveň nutné zmínit, že projekt je určen pro všechny typy služeb, nikoliv pouze pro řemeslné. "Benefitem pro koncového klienta i danou společnost je též chytrý systém lokalizace, který dokáže vyhledat dostupné služby v bezprostřední blízkosti a dá tak prostor k rychlejšímu vyřešení požadavku."

Samostatnou kapitolou pro poskytovatele služeb jsou finance a platby za registraci. Většina portálů staví na paušálním sazebníku s možností dále placených doplňkových služeb. Z obecného pohledu jsou však výstupy těchto plateb velmi nejisté a celý systém špatně průhledný. "I na tuto stránku bychom nabídkou odlišného systému rádi upozornili," podotýká Vojtěch Lambert. Veškerá registrace, předání kontaktu, vytvoření profilu a další související prvky jsou zdarma. Podle kategorie služeb platí firmy 29, 49 nebo 99 korun teprve ve chvíli, kdy je potenciálnímu klientovi zprostředkován na firmu kontakt. Kromě možnosti připlacení tří sponzorovaných pozic již registrovaní neplatí žádné dodatečné služby.

Menší nebo začínající podnikatelé ocení také to, že bezplatnou registrací získají vlastní URL adresu. Například společnost s názvem XYZ bude disponovat vlastní adresou www.službomat.cz/xyz. To může díky širokým možnostem podoby profilu nahradit vlastní webovou stránku. Firmám pak kromě širokého využití jejich firemního profilu nabízí stálou marketingovou podporu portálu a získávání nových zákazníků.

Hlavními myšlenkami portálu Službomat.cz s všeříkajícím podtitulem "můj svět služeb" jsou především zjednodušování vyhledávání a porovnávání poskytovatelů služeb na základě referencí a dostupnosti, zvýšení konkurenceschopnosti a základ v podobně moderního propracovaného systému, který je pro obě strany výrazně inovativní. Již v tuto chvíli mají firmy a živnostníci možnost se na www.sluzbomat.cz zaregistrovat. Spuštění pro koncového zákazníka je plánováno na začátek května 2013.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česko je rájem pro zahraniční filmové štáby: Loni utratily pět miliard,…

20.02.2019 10:53 Zahraniční filmové štáby strávily loni v českých lokacích a v ateliérech přes 1000 natáčecích dnů a…

Česko získá z Fondů EHP a Norska dalších pět miliard, půjdou na řadu…

20.02.2019 10:12 Česko získá z Fondů Evropského hospodářského prostoru (EHP) a Norska ve třetím programovém období…

Čechy děsí chudoba ve stáří. V penzijních fondech si spoří už 967 tisíc…

19.02.2019 15:20 Aktualizováno Počet účastníků doplňkového penzijního spoření, které nahradilo od roku 2013 penzijní připojištění,…

Jedinečný resort v pražských Vokovicích: Moderní pražské bydlení v…

19.02.2019 14:51 Komerční sdělení - Trend stěhování se do hlavního města je stále v kurzu. Není se čemu divit,…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama