Češi řádili na slevových serverech. Tipněte si, kolik jsme před Vánoci utratili

Praha - Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy korun, meziročně o pětinu více. Nejvíce peněz slevové servery utržily z prodeje pobytů, velký zájem byl také o zboží a zážitkové poukazy. Vyplývá to z dat vyhledávače slev Skrz.cz.

Ilustrační foto
doporučujeme

"Jen v prosinci se prodaly vouchery za téměř 500 milionů korun," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Předvánoční období je tradičně pro slevové portály nejdůležitějším obdobím roku.

Nejvíce peněz nechali Češi před Vánocemi na slevových serverech za pobyty a cestování, které tvořily více než polovinu veškerých tržeb. Kromě nich vzrostla před Vánocemi poptávka po zážitkových poukazech.

"U nákupu vánočních dárků šlo hlavně o zážitky, např. letecký simulátor, masáže, gurmánské zážitky nebo wellness pobyty a módní doplňky - hodinky, šály a doplňky, u kterých není nutné řešit velikost," uvedl ředitel Slevomatu Peter Irikovský. Slevomat navýšil předvánoční obrat meziročně o 50 procent.

Obrat slevového portálu Pepa.cz před Vánocemi vzrostl meziročně o 70 procent. "Hlavním segmentem prodeje bylo, stejně jako předešlá léta, cestování. V rámci zbožové kategorie byla největší poptávka po kosmetických přístrojích, fotoproduktech a dekorativních doplňcích do domácnosti," dodal obchodní ředitel serveru Levon Ter-Ghazaryan.

Na slevovém serveru Zapakatel.cz byl před svátky největší zájem o levnou elektroniku typu tabletů a smartphonů. "Tyto kategorie považujeme i za 'skokany roku'," uvedl mluvčí Ondřej Duffek.

Táhnou hlavně "vychytávky"

Trvající nárůst zájmu o zboží v čele s módou potvrdily i letošní Vánoce. Z hlediska počtu objednávek tvoří zboží a móda dohromady již více než 60 procent celkové poptávky. Jedním z vánočních bestsellerů se na slevových serverech staly designové samolepky na zeď. "Obecně u nás zákazníci hledali především inspiraci a různé vychytávky. Potvrdila se naše očekávání výrazně vyššího zájmu o zboží v čele s kreativními doplňky do domácnosti," uvedl Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Průměrná cena jedné objednávky se v předvánočním období pohybovala okolo 650 korun. Lidé nakupují před Vánocemi na slevových serverech více voucherů, ale jejich průměrná cena je lehce nižší, než je tomu během roku, kdy se pohybuje okolo 800 korun.

Předvánoční období je pro slevové portály třetinovým zdrojem celoročních příjmů. Nejúspěšnějším dnem byla podle portálu TopSleva.cz bronzová neděle. Řada lidí nechala vánoční dárky na poslední chvíli, na Štědrý den se přes tento portál ještě prodalo zboží za desítky tisíc korun.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Neshody v koalici. Návrh ČSSD na bankovní daň je pro ANO nepřijatelný

05.08.2020 16:46 Aktualizováno Zavedení bankovní daně je pro ministry hnutí ANO nadále nepřijatelné. Na dotaz ČTK to uvedli…

Český podíl na vesmírných akcích roste, zapojilo se přes 60 firem

05.08.2020 15:47 Český podíl na vesmírných programech v rámci Evropy postupně roste, když Česko za posledních deset…

Průzkum: Firmy kvůli koronakrizi omezí investice jen dočasně, víc vloží do…

05.08.2020 15:32 Firmy kvůli koronavirové krizi plánují omezit investice jen dočasně. Podnikání chtějí dále rozvíjet…

Trh práce v ČR nemá to nejhorší za sebou. Nezaměstnanost výrazně stoupne…

05.08.2020 13:58 Výraznější nárůst nezaměstnanosti by měl podle ČTK oslovených ekonomů nastat v podzimních měsících,…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama