Black Friday: Online útraty Čechů letos poprvé přesáhnou miliardu korun

Útraty Čechů na internetu při slevové akci černý pátek neboli Black Friday, který připadá na poslední listopadový pátek, letos vzrostou v meziročním srovnání o čtvrtinu a poprvé přesáhnou miliardu korun. Do nákupů se zapojí přes 550.000 českých zákazníků, průměrná útrata bude činit zhruba 900 Kč.

E-shopy, ilustrační foto
doporučujeme

Vyplývá to z odhadů společnosti Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu internetových obchodů.

Tržby obchodníků loni na černý pátek dosáhly zhruba 800 milionů korun, meziročně byly podle Shoptetu o 25 procent vyšší a oproti běžnému pátku činil nárůst 250 procent. Akci v letošním roce ovlivní pandemie a zavřené obchody. "E-shopy přišly v hlavní sezoně o výraznou část konkurence v podobě kamenných obchodů. I přesto, že budou on-line prodejci nabízet podobné slevy jako v minulých letech, jejich obraty budou díky současnému stavu rekordní," uvedl výkonný ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Zatímco velké e-shopy podle Uďana budou i letos tradičními tahouny slevové akce, velká část menších internetových obchodů slevy nenabídne, zpravidla kvůli chybějícím marketingovým kampaním. Prodejci, kteří akci naplánovali, si budou podle Uďana dobře vybírat, které zboží zlevní. Často to budou výrobky ve výprodeji jako starší modely mobilních telefonů nebo počítačů, uvedl.

Internetové obchody nabízejí s odkazem na Black Friday slevy celý listopad, zjistila ČTK. Lidé tak mohli v akcích už nakoupit oblečení, elektroniku, knihy nebo zboží pro domácí zvířata.

Tradice výprodejové akce Black Friday pochází z USA. Nákupní rádce Heureka.cz loni upozornil, že ne všechny slevy musejí znamenat, že zákazník nakoupí výhodněji. Zboží, které někteří prodejci nabízeli s až 50procentní slevou, bylo možné v jiných e-shopech za tuto cenu možné sehnat i běžně, tedy bez slevové akce. U některých internetových prodejců byly v minulých letech odhaleny i klamavé obchodní praktiky, kterými se zabývala Česká obchodní inspekce.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) předpokládá, že prodej e-shopů v ČR bude letos vyšší o zhruba 25 procent a přesáhne 190 miliard korun. Češi loni v internetových obchodech nakoupili zboží za rekordních 155 miliard korun, což bylo o 15 procent více než v roce 2018.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Kvóty na potraviny mám za brutální útok na peněženky. Agrobaroni zcela…

20.01.2021 22:03 Aktualizováno Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza ostře kritizuje, že Poslanecká sněmovna…

České obchody Pietro Filipi chtějí propustit všechny pracovníky

20.01.2021 09:13 Česká módní značka Pietro Filipi chce propustit všechny pracovníky svých 23 obchodů. Uvedl to dnes…

V OKD skončí na konci února 1770 lidí, už absolvovali pohovory

19.01.2021 15:33 Aktualizováno Zaměstnanci těžební společnosti OKD, kteří ke konci února budou přecházet pod státní podnik Diamo,…

Zima nedopadla, v létě už ale Češi do ciziny chtějí. O zájezdy je již nyní…

19.01.2021 09:30 Ke koronavirem zasaženým oblastem podnikání patří také cestovní kanceláře. Probíhající zimní sezóna…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama