Češi mění nákupní zvyky. V některých obchodních centrech byla neděle slabší než pracovní dny
Návštěvnost nákupních center o třetím adventním víkendu se stejně jako před týdnem pohybovala mezi 75 až 80 procenty v porovnání s loňských rokem. V některých centrech však byla stříbrná neděle slabší než sobota nebo pracovní dny minulého týdne. ČTK to dnes sdělil předseda českého výboru Asociace nákupních center Jan Kubíček.
doporučujeme
Podle vedoucího oddělení maloobchodního sektoru a správy obchodních center ve společnosti CBRE Tomáše Míčka lidé změnili chování, chodí do center cíleně a snaží se vše nakoupit při jedné návštěvě, uvedl.
CBRE u obchodních center, které má ve správě, podle Míčka zaznamenala víkendovou návštěvnost v průměru na 70 až 80 procentech minulého roku. "Obecně v pátek a sobotu byl zájem návštěvníků vyšší," řekl Míček. Doplnil, že oproti minulému týdnu byla návštěvnost o pět až deset procent vyšší.
Pražské centrum Fashion Arena Prague Outlet podle ředitelky Lenky Čapkové zaznamenalo o víkendu srovnatelnou návštěvnost s loňským rokem. Vyšší zájem byl podle Čapkové zřejmý hlavně v pracovní dny. "Zákazníci jezdili nakupovat i v jindy méně vytížených hodinách, což bylo ideální pro dodržování všech bezpečnostních nařízení. Za celý týden jsme tak zaznamenali návštěvnost meziročně vyšší o osm procent, silnější byl tento týden i z pohledu tržeb," uvedla.
Vyšší návštěvnost v pracovní dny než o víkendu zaznamenaly české značky Kara a Pietro Filipi. Většina jejich prodejen je právě v nákupních centrech. "Naši zákazníci se o víkendu nechtějí tlačit v obchodních centrech. Například Kara v týdnu dosahuje stejných tržeb jako loni, ale o víkendu je pokles o 20 procent," řekl Ladislav Pštros, maloobchodní ředitel společnosti C2H, pod kterou obě značky patří. Pietro Filipi podle něj oproti loňsku eviduje velké rozdíly v návštěvnosti i tržbách. Způsobeno je to podle něj hlavně tím, že běžně značku vyhledávají často lidé kvůli formálním oděvům. Rozšířením práce z domu ale nyní nákupy oblečení do zaměstnání omezili. Pietro Filipi ale nabízí i mnoho modelů pro běžné nošení, dodal.
Zákazníci se v nákupních centrech podle Kubíčka chovají velmi ukázněně, až na pár výjimek nebyly zaznamenány žádné excesy, řekl. Podle Míčka z CBRE se před některými obchody tvořily menší fronty, které řídili pracovníci prodejen a pracovníci bezpečnostní služby.
"Doufáme, že obchodníci budou moci mít otevřeno i poslední předvánoční víkend tak, aby opravdu všichni stihli vánoční dárky nakoupit," uvedl dále Kubíček. Pokud by vláda obchody opětovně zavřela, situace by se mohla podle něj vymknout kontrole a vyzvednutí dárků by tak mohlo být ohroženo.
Kabinet dnes jedná o změně stupně rizika protiepidemického systému (PES) ze současného třetího do přísnějšího čtvrtého stupně. Podle stávající tabulky by mohly být v provozu jen vybrané prodejny. Zástupci vlády ale v minulém týdnu ve svých prohlášeních avizovali, že obchody budou moci být nadále otevřeny. Platit by v nich měl stávající limit 15 metrů čtverečních provozní plochy na jednoho zákazníka.
Vydavatelství INCORP uspělo u soudu v případě problematického programátora
27.01.2021 21:05 Vedení mediální společnosti zahájilo v roce 2017 spolupráci se žalovanou stranou týkající se…
Kinaři: Zvažovaná opatření pro nás nemají ekonomický význam
26.01.2021 12:33 Protipandemická opatření, která nabízí ve čtvrtém stupni systém PES, nemají podle provozovatelů kin…
IKEA letos otevře v Praze první projekční studio v ČR
26.01.2021 11:14 Nábytkářský řetězec IKEA letos chce v Praze otevřít své první projekční studio v regionu České…
V roce 2020 zaniklo v Česku 16.111 firem, dosud nejvíce
26.01.2021 10:12 V roce 2020 zaniklo v ČR 16.111 firem, o 353 více než předloni a zároveň dosud nejvíce. Vzniklo 27…