České e-shopy si mnou ruce. Tržby během Black Friday meziročně vzrostly o 42 procent

Tuzemským e-shopům vzrostly během uplynulé slevové akce Black Friday tržby oproti loňsku v průměru o 42 procent, oproti letošními dennímu průměru pak až o 134 procent. Nejvíce rostl zájem o prodej hraček či elektroniky. Nápor na servery internetových obchodů se pak zvýšil zhruba dvojnásobně.

E-shopy, ilustrační foto
doporučujeme

Vyplývá to z informací společností poskytovatele hostingových služeb firmy vshosting~, jejíž služby využívá více než 50 procent českých a slovenských e-shopů, a dodavatele e-shopových platforem společnosti Shopsys. Online tržby velkých kamenných hráčů budou za letošní rok přibližně dvojnásobné oproti loňsku.

Takzvaný Black Friday neboli Černý pátek letos připadl na 27. listopadu. Jde o každoroční nejznámější slevovou akci. Letošní Black Friday byl podle prodejců ještě o to intenzivnější, protože se uskutečnil na vrcholu druhé vlny pandemie covid-19, kdy se velká část prodejců během roku kvůli omezením přesunula právě na internet.

Tržby internetových obchodů tak oproti loňské akci vzrostly o 42 procent. Oproti dennímu průměru za letošní rok pak posílily 2,34krát. "U některých elektronických obchodů se sortimentem typickým pro vánoční dárky, jako jsou například hračky nebo elektronika, se jednalo až o čtyřnásobný výsledek co do obratu,” řekl obchodní a marketingový ředitel Shopsys Matěj Kapošváry. Tyto kategorie, společně například i s domácími potřebami, zaznamenaly oproti loňskému roku nárůst až přes 100 procent.

S růstem prodejů se zvýšil i nápor na servery jednotlivých e-shopů. Počet požadavků neboli kliků na jednotlivých internetových obchodech vzrostl oproti průměru dvojnásobně na 345 kliků za vteřinu. U nejsezónněji zaměřených obchodů pak podle vshosting~ narostl provoz o více než 2200 procent. "Když Black Friday akce vrcholila, dosáhly průměrné hodnoty dokonce 600 požadavků za vteřinu. Ve srovnání s loňským rokem jde o více než 60 procentní nárůst," podotkl obchodní ředitel vshosting~ David Lintimer. Upozornil, že společnost se na tuto slevovou akci připravovala, proto podobný nárůst je na serverovou infrastrukturu náročný. Jde především o navyšování kapacity a výměnu serverů za výkonnější.

Letošní rok je pro tuzemské internetové obchody i kvůli koronavirové krizi a vládním omezení kamenných obchodů rekordní. "Pokud se podíváme na segment velkých kamenných hráčů, tak jejich tržby v prostředí online budou letos dvojnásobné, než byly loni," dodal Kapošváry.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zima nedopadla, v létě už ale Češi do ciziny chtějí. O zájezdy je již nyní…

19.01.2021 09:30 Ke koronavirem zasaženým oblastem podnikání patří také cestovní kanceláře. Probíhající zimní sezóna…

Vláda schválila návrh na příspěvek pro podnikatele v úpadku

18.01.2021 17:25 Podnikatelé v úpadku budou moci čerpat příspěvek, tzv. kompenzační bonus, 500 korun denně, a to…

Velké tuzemské firmy mají o očkování zájem, ale nemají vakcíny

18.01.2021 17:01 Významné české firmy mají zájem o očkování svých zaměstnanců proti koronaviru, ale vlastní očkovací…

Situace maloobchodních prodejců s obuví je prý kritická

18.01.2021 16:53 Situace maloobchodních prodejců s obuví a koženou galanterií je podle České obuvnické a kožedělné…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama