Data o zákaznících sbírá většina e-shopů, očekává se rozmach chatbotů

Data o zákaznících sbírá 83 procent českých internetových prodejců. Za zásadní zdroj pro marketingová rozhodnutí je považuje zhruba každá pátá společnost. Nabídku na míru připravuje každému zákazníkovi 26 procent firem, 13 procent prodejců mu uzpůsobuje také produkt.

Vyplývá to ze studie agentury Ogilvy mezi marketingovými specialisty internetových firem působících na českém trhu.

Umělou inteligenci nevyužívá a ani v dalších měsících ji neplánuje zavádět zhruba třetina internetových společností. V příštím roce podle marketérů čeká největší rozmach automatizovaný marketing a chatboty, tedy počítačové programy určené k automatizované komunikaci s lidmi.

On-line komunikaci nepoužívá šest procent společností, 14 procent firem má jedno sdělení pro všechny zákazníky. Naopak různou formu komunikace pro jednotlivé cílové skupiny využívá 38 procent firem. Zákaznickou cestu analyzuje a na jejím základě upravuje marketingového sdělení na míru, tedy tzv. omnichannel přístup, 15 procent prodejců. "Flexibilní a personalizovaná zákaznická cesta i zkušenost jsou základem pro smysluplnou práci se zákazníky i během nejistých časů," uvedl produktový manažer Microsoft Dynamics 365 a Power Platform Nikola Pleska.

Umělou inteligenci nepoužívá a v dalších měsících ji ani neplánuje zavádět zhruba třetina firem. Čeští marketingový specialisté nejvíce věří rozvoji automatizovaného marketingu a chatbotů, které ale podle výkonného ředitele Ogilvy Ondřeje Obluka mnoho světových značek považuje už za přežitek. Ve světě se naopak rozmáhá hlasové ovládání, které v Česku naráží na jazykovou bariéru, řekl Obluk.

E-commerce v ČR letos podle 43 procent oslovených marketingových specialistů poroste o více než čtvrtinu, 13 procent z nich uvedlo, že očekává růst nad 35 procent. Růst mezi 15 a 24 procenty čeká 48 procent společností.

ČR patří k zemím s největším počtem internetových obchodů. Funguje jich kolem 40.000. Počet e-shopů loni meziročně vzrostl o 3,5 procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Češi loni v internetových obchodech nakoupili zboží za rekordních 155 miliard korun, což bylo o 15 procent více než v roce 2018. Prodej e-shopů v ČR měl podle původních odhadů podle výkonného ředitele APEK Jana Vetišky růst přibližně o 15 procent. Nyní se očekává, že se růst bude pohybovat okolo 20 procent a přiblíží se hranici 190 miliard korun.

Související

Více souvisejících

e-shopy umělá inteligence (AI) marketing Ekonomika Česká republika

Aktuálně se děje

před 35 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Británie chce zastavit migraci, uprchlíky začne odvážet ze země. Sunak oznámil kdy

Podle britského premiéra Rishiho Sunaka by měla první letadla s migranty odletět z Británie do Rwandy za 10 až 12 týdnů, a od léta by měly být tyto lety pravidelné. Sunak to dnes oznámil během rozhovoru s médii během své cesty do Spojených států a Kanady.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy