Data o zákaznících sbírá většina e-shopů, očekává se rozmach chatbotů

Data o zákaznících sbírá 83 procent českých internetových prodejců. Za zásadní zdroj pro marketingová rozhodnutí je považuje zhruba každá pátá společnost. Nabídku na míru připravuje každému zákazníkovi 26 procent firem, 13 procent prodejců mu uzpůsobuje také produkt.

E-shopy, ilustrační foto
doporučujeme

Vyplývá to ze studie agentury Ogilvy mezi marketingovými specialisty internetových firem působících na českém trhu.

Umělou inteligenci nevyužívá a ani v dalších měsících ji neplánuje zavádět zhruba třetina internetových společností. V příštím roce podle marketérů čeká největší rozmach automatizovaný marketing a chatboty, tedy počítačové programy určené k automatizované komunikaci s lidmi.

On-line komunikaci nepoužívá šest procent společností, 14 procent firem má jedno sdělení pro všechny zákazníky. Naopak různou formu komunikace pro jednotlivé cílové skupiny využívá 38 procent firem. Zákaznickou cestu analyzuje a na jejím základě upravuje marketingového sdělení na míru, tedy tzv. omnichannel přístup, 15 procent prodejců. "Flexibilní a personalizovaná zákaznická cesta i zkušenost jsou základem pro smysluplnou práci se zákazníky i během nejistých časů," uvedl produktový manažer Microsoft Dynamics 365 a Power Platform Nikola Pleska.

Umělou inteligenci nepoužívá a v dalších měsících ji ani neplánuje zavádět zhruba třetina firem. Čeští marketingový specialisté nejvíce věří rozvoji automatizovaného marketingu a chatbotů, které ale podle výkonného ředitele Ogilvy Ondřeje Obluka mnoho světových značek považuje už za přežitek. Ve světě se naopak rozmáhá hlasové ovládání, které v Česku naráží na jazykovou bariéru, řekl Obluk.

E-commerce v ČR letos podle 43 procent oslovených marketingových specialistů poroste o více než čtvrtinu, 13 procent z nich uvedlo, že očekává růst nad 35 procent. Růst mezi 15 a 24 procenty čeká 48 procent společností.

ČR patří k zemím s největším počtem internetových obchodů. Funguje jich kolem 40.000. Počet e-shopů loni meziročně vzrostl o 3,5 procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Češi loni v internetových obchodech nakoupili zboží za rekordních 155 miliard korun, což bylo o 15 procent více než v roce 2018. Prodej e-shopů v ČR měl podle původních odhadů podle výkonného ředitele APEK Jana Vetišky růst přibližně o 15 procent. Nyní se očekává, že se růst bude pohybovat okolo 20 procent a přiblíží se hranici 190 miliard korun.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V červenci přibylo v Česku 3347 podnikatelů

13.08.2020 15:09 V červenci přibylo v ČR 3347 fyzických osob podnikatelů, což je nejvyšší počet od ledna roku 2012.…

Inflace v červenci mírně zrychlila růst na 3,4 procenta

13.08.2020 12:49 Aktualizováno Spotřebitelské ceny v Česku v červenci mírně zrychlily růst na 3,4 procenta z červnových 3,3…

Analytici: očekávané zpomalení inflace se může oddálit

13.08.2020 12:25 Inflace letos překvapuje vyšším růstem, její očekávané zpomalení se může oddálit až do příštího…

Třetina domácností v době pandemie přišla o část příjmu

13.08.2020 10:49 Pandemie koronaviru a s ní spojená vládní omezení zasáhla celou tuzemskou ekonomiku. Každá třetí…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama