Data o zákaznících sbírá většina e-shopů, očekává se rozmach chatbotů

Data o zákaznících sbírá 83 procent českých internetových prodejců. Za zásadní zdroj pro marketingová rozhodnutí je považuje zhruba každá pátá společnost. Nabídku na míru připravuje každému zákazníkovi 26 procent firem, 13 procent prodejců mu uzpůsobuje také produkt.

Vyplývá to ze studie agentury Ogilvy mezi marketingovými specialisty internetových firem působících na českém trhu.

Umělou inteligenci nevyužívá a ani v dalších měsících ji neplánuje zavádět zhruba třetina internetových společností. V příštím roce podle marketérů čeká největší rozmach automatizovaný marketing a chatboty, tedy počítačové programy určené k automatizované komunikaci s lidmi.

On-line komunikaci nepoužívá šest procent společností, 14 procent firem má jedno sdělení pro všechny zákazníky. Naopak různou formu komunikace pro jednotlivé cílové skupiny využívá 38 procent firem. Zákaznickou cestu analyzuje a na jejím základě upravuje marketingového sdělení na míru, tedy tzv. omnichannel přístup, 15 procent prodejců. "Flexibilní a personalizovaná zákaznická cesta i zkušenost jsou základem pro smysluplnou práci se zákazníky i během nejistých časů," uvedl produktový manažer Microsoft Dynamics 365 a Power Platform Nikola Pleska.

Umělou inteligenci nepoužívá a v dalších měsících ji ani neplánuje zavádět zhruba třetina firem. Čeští marketingový specialisté nejvíce věří rozvoji automatizovaného marketingu a chatbotů, které ale podle výkonného ředitele Ogilvy Ondřeje Obluka mnoho světových značek považuje už za přežitek. Ve světě se naopak rozmáhá hlasové ovládání, které v Česku naráží na jazykovou bariéru, řekl Obluk.

E-commerce v ČR letos podle 43 procent oslovených marketingových specialistů poroste o více než čtvrtinu, 13 procent z nich uvedlo, že očekává růst nad 35 procent. Růst mezi 15 a 24 procenty čeká 48 procent společností.

ČR patří k zemím s největším počtem internetových obchodů. Funguje jich kolem 40.000. Počet e-shopů loni meziročně vzrostl o 3,5 procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Češi loni v internetových obchodech nakoupili zboží za rekordních 155 miliard korun, což bylo o 15 procent více než v roce 2018. Prodej e-shopů v ČR měl podle původních odhadů podle výkonného ředitele APEK Jana Vetišky růst přibližně o 15 procent. Nyní se očekává, že se růst bude pohybovat okolo 20 procent a přiblíží se hranici 190 miliard korun.

Související

Více souvisejících

e-shopy umělá inteligence (AI) marketing Ekonomika Česká republika

Aktuálně se děje

před 47 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

Policie ČR, ilustrační fotografie.

Inspekce obvinila policisty, kteří před pražským barem napadli několik lidí

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) ve středu obvinila dvojici příslušníků policie, kteří v únoru v opilosti napadli několik osob před barem na pražském Smíchově. Policie v dubnu zprostila muže zapojeného do incidentu výkonu služby, už dříve označila jeho jednání za neakceptovatelné a neomluvitelné.

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

Putin něco chystá, naznačil Pistorius. Má víc zbraní a munice, než kolik využije na Ukrajině

Rusko podle německého ministra obrany Borise Pistoriuse vyrábí více zbraní a munice, než potřebuje pro invazi na Ukrajinu. Uvedl to v televizi ARD.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy