Dvě miliardy za reklamu na dovolenou? Návrh vyvolal kritiku, vláda ho stáhla

Materiál, podle kterého plánovalo ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) utratit v médiích, na internetu a billboardech za reklamu na dovolené v Česku dvě miliardy korun, úřad z připomínkového řízení stáhl.

Klára Dostálová
doporučujeme

Ministryně Klára Dostálová (za ANO) serveru SeznamZprávy.cz řekla, že na materiálu se stále pracuje. Na dokument v eKlepu (elektronické knihovna legislativního procesu) upozornil v pátek server Zdopravy.cz. Ministerstvo plán zdůvodnilo propadem cestovního ruchu kvůli koronaviru. Během koronavirové krize zaznamenala propad příjmů i média. Návrh vyvolal kritiku opozice i zástupců cestovního ruchu.

Podle návrhu, který je nyní k nahlédnutí na webu hlidacstatu.cz, plánovalo MMR dát prostřednictvím státní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism peníze na reklamu v televizích, rozhlase, tisku, na internetu, billboardech či plochách na nádražích. Největší díl peněz, a to 700 milionů korun, by dostaly televize. Většinu by získaly soukromé televize Nova a Prima. Tištěné deníky a týdeníky by dostaly 400 milionů a stejný díl by dalo MMR za PR články, reklamní bannery a videa na internetových stránkách.

Rozhlasové stanice by za mediální kampaň dostaly 350 milionů, z toho většinu opět soukromé stanice. Zbylých 150 milionů by bylo použito na venkovní reklamu na billboardech, LED obrazovkách a plochách na nádražích či v metru. Kampaň na podporu cestovního ruchu v Česku měla začít v polovině srpna a trvat rok.

"Na materiálu se stále pracuje, rozhodně zatím není v podobě, která by měla být prezentována," řekla Dostálová bez dalších podrobností.

Materiál kritizovala opozice, podle šéfky TOP 09 Markéty Pekarové Adamové by z reklamy profitovala média ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše (ANO). "Já pevně věřím, že tohle okázalé pohrdání dostane na podzim u voleb ránu mezi oči," napsala na twitteru.

Dostálová odmítá, že ve skutečnosti jde o pomoc médiím zasaženým krizí. "Může to být i shoda náhod, já o podpoře médií nevím vůbec nic," řekla v pátek Deníku N. Podle ní je rozpočet dvou miliard orientační. "My to samozřejmě ještě napočítáváme, může to být méně i více. Je to pracovní materiál," dodala.

Iniciativě Zachraňme turismus nedává mediální kampaň na podporu domácího turismu smysl. "Chceme dvě miliardy pro firmy v cestovním ruchu, ne zbytečnou reklamní kampaň," sdělil dnes ČTK předseda iniciativy Tomáš Barčík. Pokud se ve státním rozpočtu nacházejí ony dvě miliardy korun, měly by směřovat firmám, nikoli médiím, píše iniciativa v otevřeném dopise vládě, který má ČTK k dispozici.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Británie více než zdvojnásobila limit pro bezkontaktní platby

03.03.2021 13:46 Británie více než zdvojnásobila limit pro bezkontaktní platby, nově činí 100 liber (3000 Kč) proti…

V únoru stoupl počet bankrotů firem i podnikatelů

03.03.2021 09:18 V únoru bylo v Česku vyhlášeno 64 bankrotů obchodních společností, o tři více než v lednu. Jejich…

Pokles ekonomiky ve 4. čtvrtletí byl mírnější, než odhadovala ČNB

02.03.2021 13:16 Meziroční pokles české ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí byl o 0,7 procentního bodu mírnější, než…

Česko se loni propadlo nejvýrazněji od vzniku samostatné republiky

02.03.2021 10:01 Česká ekonomika se loni propadla o 5,6 procenta, nejvýrazněji od vzniku samostatné České republiky.…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama