Dvě miliardy za reklamu na dovolenou? Návrh vyvolal kritiku, vláda ho stáhla

Materiál, podle kterého plánovalo ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) utratit v médiích, na internetu a billboardech za reklamu na dovolené v Česku dvě miliardy korun, úřad z připomínkového řízení stáhl.

Klára Dostálová
doporučujeme

Ministryně Klára Dostálová (za ANO) serveru SeznamZprávy.cz řekla, že na materiálu se stále pracuje. Na dokument v eKlepu (elektronické knihovna legislativního procesu) upozornil v pátek server Zdopravy.cz. Ministerstvo plán zdůvodnilo propadem cestovního ruchu kvůli koronaviru. Během koronavirové krize zaznamenala propad příjmů i média. Návrh vyvolal kritiku opozice i zástupců cestovního ruchu.

Podle návrhu, který je nyní k nahlédnutí na webu hlidacstatu.cz, plánovalo MMR dát prostřednictvím státní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism peníze na reklamu v televizích, rozhlase, tisku, na internetu, billboardech či plochách na nádražích. Největší díl peněz, a to 700 milionů korun, by dostaly televize. Většinu by získaly soukromé televize Nova a Prima. Tištěné deníky a týdeníky by dostaly 400 milionů a stejný díl by dalo MMR za PR články, reklamní bannery a videa na internetových stránkách.

Rozhlasové stanice by za mediální kampaň dostaly 350 milionů, z toho většinu opět soukromé stanice. Zbylých 150 milionů by bylo použito na venkovní reklamu na billboardech, LED obrazovkách a plochách na nádražích či v metru. Kampaň na podporu cestovního ruchu v Česku měla začít v polovině srpna a trvat rok.

"Na materiálu se stále pracuje, rozhodně zatím není v podobě, která by měla být prezentována," řekla Dostálová bez dalších podrobností.

Materiál kritizovala opozice, podle šéfky TOP 09 Markéty Pekarové Adamové by z reklamy profitovala média ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše (ANO). "Já pevně věřím, že tohle okázalé pohrdání dostane na podzim u voleb ránu mezi oči," napsala na twitteru.

Dostálová odmítá, že ve skutečnosti jde o pomoc médiím zasaženým krizí. "Může to být i shoda náhod, já o podpoře médií nevím vůbec nic," řekla v pátek Deníku N. Podle ní je rozpočet dvou miliard orientační. "My to samozřejmě ještě napočítáváme, může to být méně i více. Je to pracovní materiál," dodala.

Iniciativě Zachraňme turismus nedává mediální kampaň na podporu domácího turismu smysl. "Chceme dvě miliardy pro firmy v cestovním ruchu, ne zbytečnou reklamní kampaň," sdělil dnes ČTK předseda iniciativy Tomáš Barčík. Pokud se ve státním rozpočtu nacházejí ony dvě miliardy korun, měly by směřovat firmám, nikoli médiím, píše iniciativa v otevřeném dopise vládě, který má ČTK k dispozici.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Vyšší daně pro bohaté, navrhuje Schillerová. Pravicová opozice je striktně…

07.08.2020 17:13 Aktualizováno Piráti podporují snížení zdanění práce, zachovali by solidární přirážku vzhledem k nastavení…

ČTÚ dnes zahájil tendr na kmitočty pro rychlé mobilní sítě 5G

07.08.2020 16:42 Český telekomunikační úřad (ČTÚ) dnes zahájil výběrové řízení, ve kterém formou elektronické aukce…

Schillerová chce měnit daně. Systém by se měl hlavně zjednodušit, reagují…

07.08.2020 16:02 Daňoví odborníci by v souvislosti se zrušením superhrubé mzdy a případným zavedením progresivního…

Češi při výběru mobilu nezohledňují podporu 5G sítě, ukázal průzkum

07.08.2020 14:53 Češi při výběru telefonu nezohledňují, zda podporuje nejnovější generaci mobilních sítí 5G.…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama