"Nejsme ovce!" Odbory ve Škoda Auto chystají petici, vadí jim nová strategie VW

Odbory mladoboleslavské automobilky Škoda Auto chystají petici proti možnému směřování značky Škoda v budoucnu. Chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přimět ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia, odbory zkritizovaly již dříve. Petici chtějí odboráři spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Škoda Auto, a.s.
doporučujeme

Odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a nyní přímo pro Volkswagen.

Odboráři petici připravují, řeší podmínky její legálnosti, časový harmonogram, přesný obsah i techniku získávání podpisů.

"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl již dříve týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Odbory dnes uvedly, že pokud se informace o možném směřování značky, které podle nich pocházejí zejména z německého tisku, v budoucnu potvrdí, je zaměstnanecká petice namístě, podporu by pak měla mít také od vlády a dodavatelů. "Takovéto počínání by znehodnotilo značku Škoda a změnilo ekonomicko-politické parametry v České republice," uvedl dnes týdeník.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům již dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Loading...
Vstupte do diskuze (4)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Křetínského média už nejsou liberální? Došlo k podivné změně, všímá si Le…

15.11.2019 17:14 Francouzský deník Le Monde, v němž vlastní od loňska menšinový podíl český miliardář Daniel…

Poštovní revoluce v Česku? Zvažuje se dvourychlostní doručování dopisů

15.11.2019 15:49 Česká pošta možná od druhého čtvrtletí příštího roku zavede dvourychlostní způsob doručování. Komu…

Hrajete Účtenkovku? Ministerstvo financí chystá od prosince změny

15.11.2019 12:07 Ministerstvo financí od prosince zvýší počet možných výher v rámci účtenkové loterie k elektronické…

Nákup v e-shopech: Buďte opatrní, obchodníci porušují práva spotřebitelů

15.11.2019 12:00 Při kontrolách internetových prodejců ve třetím čtvrtletí zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI)…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama