Nový mýtný systém v ČR 2020: Jsou nové Kellnerovy jednotky nebezpečné pro řidiče?

Nový satelitní mýtný systém, neboli také Mýto 2020, byl uveden do provozu od půlnoci 1. prosince. Řidiči si mohli všimnout nových mýtných jednotek, které jsou umístěny přímo v dálnici. Jen na málo místech je jednotka mezi svodidly obou směrů. Většinou jsou jednotky umístěny po stranách v daném směru. Hrozí lidem nebezpečí? EuroZprávy.cz na dálnici monitorovaly jejich umístění a výsledek je dle nás fatální.

Přidejte svůj názor 9 komentářů

Od 1. prosince 2019 začne v České republice platit nový mýtný systém založený na satelitní technologii. Mýtný systém CzechToll bude provozovat stejnojmenná česká společnost spolu se slovenskou firmou SkyToll, která má mnohaleté zkušenosti z provozování podobného systému na Slovensku.
doporučujeme

"Česká republika je první země, kde se uskutečnila výměna mikrovlnné technologie pro výběr mýtného za satelitní systém," uvedl dnes generální ředitel CzechToll Matej Okáli. Zároveň uvedl, že v případě českých dopravců je zaregistrováno do nového mýtného systému 96 procent z nich.

Záměr výměny techonolgie je vcelku jasný. Záhadou však je to, proč se zapomnělo na bezpečnost řidičů. Nové mýtné jednotky se ve většině případů nacházejí v únikových zónách přímo v dálnici a to jak nalevo vedle levého jízdního pruhu, tak i vedle pravého. Konstrukce je zjevně kovová a je usazená napevno v betonových základech. V horní části se nachází elektronika systému a solární panely. 

img-responsive

Od 1. prosince 2019 začne v České republice platit nový mýtný systém založený na satelitní technologii. Mýtný systém CzechToll bude provozovat stejnojmenná česká společnost spolu se slovenskou firmou SkyToll, která má mnohaleté zkušenosti z provozování podobného systému na Slovensku. | foto: INCORP images

Z naší fotografie (byť nepříliš ostré) je patrné, že jednotka se nachází v těsné blízkosti jízdního pruhu, kde denně projedou tisíce automobilů mnohdy i překračující rychlost 160 km/h.

Dálniční pruhy by měly být bez sebemenších překážek. Alespoň v okolních státech EU je to zvykem a na bezpečnost účastníků provozu na dálicích je kladen velký důraz. V Česku se po billboardech objevily ne u dálnice, ale přímo v dálničních průzích nové nebezpečné prvky. Zjevně se opomenula skutečnost, že pokud se řidič dostane do situace, kdy neovládá své vozidlo, je velká šance srážky s mýtnou jednotkou. Následky lze  snadno domyslet. 

Nové mýto bude fungovat na 2300 kilometrech dálnic a silnic. Oproti současnosti se tak mýtné rozšíří o přibližně 860 kilometrů silnic první třídy, na nichž bude systém spuštěn na začátku příštího roku. Systém je postaven na satelitní technologii, bude tak využívat služby zavedených satelitních a navigačních systémů jako GPS, Galileo nebo Glonass.

Nové mýto bude provozovat konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll, které zvítězilo v tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele loni. Uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz mýta. To v ČR dosud provozovala firma Kapsch. Od roku 2007 stát na mýtném vybral kolem 108 miliard korun.

Loading...
Vstupte do diskuze (9)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česko změní surovinovou politiku. Těchto pět kovů bude "superstrategických"

15.12.2019 17:38 Zlato, lithium, uran, rubidium a cesium se stanou takzvanými superstrategickými surovinami ČR,…

Nákupní horečka před Vánoci se stupňuje. Jaké zboží jde na dračku?

15.12.2019 17:20 Nákupní horečka před blížícími se Vánoci se stupňuje. Tržby obchodníků o třetím adventním víkendu…

Budvar je připraven na brexit, vyjednal si zvláštní celní režim

15.12.2019 16:00 Budějovický Budvar si kvůli brexitu vyjednal zvláštní celní režim. Dceřiná společnost pivovaru ve…

Vánoce: Jak vyzdobit byt? Mizí jedna tradice, kterou známe už z dob…

15.12.2019 12:51 Zájem o vánoční osvětlení a ozdoby v Česku meziročně podle obchodníků opět vzrostl. Češi jsou za ně…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama