Oriflame slaví 30 let v Česku, svou hlavní úlohu vidí v podpoře podnikání žen

Oriflame založili v roce 1967 ve švédském Stockholmu dva bratři Jonas a Robert af Jochnick a jejich přítel Bengt Hellsten. Chtěli dát lidem příležitost podnikat s kvalitními kosmetickými produkty inspirovanými švédskou přírodou.

Oriflame: Veronika Kašáková, Petra Vraspírová a Lilian Sarah Fischerová
doporučujeme

První řada obsahovala pleťové krémy, rtěnky a řasenky, které byly založené na bylinných a rostlinných výtažcích. Zakladatelé firmy od začátku trvali na tom, že se nesmí žádné produkty testovat na zvířatech, což nebylo na konci 60. let vůbec obvyklé.

Rodina Jochnick vlastní Oriflame doposud. Společnost se nyní nachází ve více než 60 zemích a má více než 3 miliony členů, kteří sdílejí, propagují a prodávají kosmetiku a wellness produkty.

Firma se v posledním desetiletí zaměřuje hlavně na férovost a udržitelnost. Klíčové jsou tři oblasti:

  • Zlepšení života lidí – nejen členů, zákazníků a zaměstnanců, ale i ohrožených. Společnost vnímá, že podporou nejzranitelnějších členů společnosti – dětí a mladých žen – může pomoci proměnit jejich sny v realitu. Proto společnost celosvětově dlouhodobě podporuje The World Childhood Foundation, kterou založila švédská královna, a také SOS vesničky.
  • Inovativní a bezpečné výrobky – na vývoji nových produktů spolupracuje po celém světě více než sto vědců a výzkumníků, přičemž kritériem nejsou jen krása a péče, ale i etické a environmentální standardy.
  • Udržitelnost životního prostředí – Oriflame se soustřeďuje na využívání obnovitelných zdrojů a udržitelných materiálů, omezování emisí a také množství odpadu, které firma jako celek produkuje.

Oriflame u nás

  • 1990: první členky začaly s prodejem výrobků Oriflame v České republice, na Slovensku to bylo o rok později.
  • Oriflame má nyní v ČR a na Slovensku přes 80 tisíc členů.
  • Tržby v ČR přesáhly v loňském roce 530 milionů korun, na Slovensku to bylo přes 15 milionů eur.
  • V nabídce má přes 600 produktů, které se nabízejí v katalozích vycházejících 17x ročně.
  • Stálicí nabídky je Zázračný kelímek (prodalo se ho po celém světě už 40 milionů kusů, u nás se každý rok prodá průměrně 350 tisíc kusů) a parfém Giordani Gold Essenza. Nejúspěšnějším produktem poslední doby je řada Beautanicals, která je z 95 % z přírodních ingrediencí, lahve jsou z recyklovaného plastu a jsou dále recyklovatelné. Daří se i wellness řadě, která roste dvouciferně a pomáhá ženám i mužům žít zdravějším životním stylem a zůstat v kondici.
  • Spolupracuje s Nadačním fondem Veroniky Kašákové. Zaměřuje se zejména na podporu projektu Restart, který pomáhá dospívajícím dětem z dětských domovů se startem do života.
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česko patří k zemím s nízkým podílem žen ve vedení firem

21.01.2021 14:05 Česko patří v Evropě k zemím s nízkým podílem žen ve vedení velkých firem. Na žebříčku 18 států…

Kvóty na potraviny mám za brutální útok na peněženky. Agrobaroni zcela…

20.01.2021 22:03 Aktualizováno Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza ostře kritizuje, že Poslanecká sněmovna…

České obchody Pietro Filipi chtějí propustit všechny pracovníky

20.01.2021 09:13 Česká módní značka Pietro Filipi chce propustit všechny pracovníky svých 23 obchodů. Uvedl to dnes…

V OKD skončí na konci února 1770 lidí, už absolvovali pohovory

19.01.2021 15:33 Aktualizováno Zaměstnanci těžební společnosti OKD, kteří ke konci února budou přecházet pod státní podnik Diamo,…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama