Roste zájem o privátní značky řetězců, své produkty už mají i online obchody

O zboží vlastních značek obchodních řetězců mají podle prodejců Češi stále větší zájem. Roste podle nich důvěra zákazníků v tyto produkty. Sortiment proto rozšiřují nejen kamenní prodejci, ale také online supermarkety, které v době epidemie zaznamenaly enormní rozmach. Košík.cz se zaměřil na hotová jídla, Rohlik.cz na konci dubna představil novou značku Bez kompromisu zahrnující zboží od pečiva, přes mléčné výrobky, uzeniny a trvanlivé potraviny po hotová jídla.

V době koronaviru podle výzkumné agentury Nielsen vzrostly privátní značky o 16 procent, značkové produkty zaznamenaly růst o 13 procent. Podle výkonného ředitele společnosti Nielsen Karla Týry se lidé v době pandemie zásobovali zbožím z kategorií jako papírové produkty, čističe do domácnosti, mouka či rýže, kde mají privátní značky vyšší podíl. Lze podle něj očekávat růst vlastních značek v dalším období, pokud tradiční značky nenabídnou alternativu v příslušné cenové hladině.

Přes službu HotovkyKošík.cz se podle výkonného ředitele online supermarketu Tomáše Jeřábka každý den prodává zhruba o desetinu jídel víc.

"Do konce roku chceme produkovat pod vlastními privátními značkami výrazně větší množství hotových jídel, a to ve spolupráci se šéfkuchaři, cílíme na desítky tisíc porcí denně," řekl. Za poslední měsíc Košík.cz rozvezl přes 50.000 porcí jídel, rozšířil závozové území i na nové oblasti Prahy. Kromě toho dlouhodobě spolupracuje s s řemeslnými dodavateli. V minulosti představil například svou sérii masných výrobků. Pravidelně uvádí také vlastní značkové pivní speciály, doplnil Jeřábek.

Rohlik.cz pod svou značkou Bez kompromisu nabízí na sedm desítek produktů. Sortiment chce v budoucnu rozšiřovat, nyní v něm chybí například maso. Zákazníkům, kterým nebude daný produkt chutnat, Rohlík vrátí dvojnásobek kupní ceny.

Online obchod s trvanlivými potravinami Beru.to nabízí vlastní značku slaného a sladkého pečiva. "Pečivo naší privátní značky L’Chefs patří mezi prémiovější produkty s meziročním růstem prodejů o 30 až 50 procent a souvisí s trendem zákazníků preferujícím vysoké standardy v kvalitě, chuti i designu zboží," uvedl za e-market Martin Klar.

Rostoucí zájem o privátní značky sleduje také Tesco. "Snažíme se podíl výrobků pod naší značkou neustále zvyšovat, v současnosti se jedná zhruba o třetinu všech výrobků. Největší zastoupení těchto výrobků je v sortimentu ovoce a zeleniny případně u mléčných výrobků," uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Na privátní značky a lokální produkty se zaměřuje také Penny. Mimo jiné spolupracuje s více než 50 českými pekaři dodávajícími krom dalšího na 40 druhů chleba, který je k dostání jen v prodejnách Penny. Mezi privátní značky sítě patří také Dobré maso, BONI, Řezníkův talíř nebo Crip Crop. K podpoře českých produktů a dodavatelů Penny nyní vyzývá zákazníky v nové kampani.

I Globus má několik vlastních značek, v roce 2018 navíc zavedl značku Poctivá výroba, pod kterou nabízí na 800 potravin, které v hypermarketech přímo vyrábí. "Jde o uzeniny dle vlastních receptur našich řeznictví, pečivo včetně chlebů z kvasu, zákusků a dalších potravin. Zároveň v restauracích Globus připravují kuchaři pokrmy od klasických jídel po saláty, ty prodáváme také v regálech obchodu zabalená a připravená k ohřátí. V poslední době je o tato jídla u zákazníků nebývalý zájem," uvedla mluvčí společnosti Lutfia Volfová.

Stálý sortiment řetězce Kaufland tvoří vlastní značky zhruba z pětiny. Zahrnují asi 7000 produktů potravinářského i nepotravinářského zboží. Oblíbené jsou bio výrobky, potraviny pro vegany a vegetariány nebo produkty bez lepku a laktózy. "Velkému zájmu se těší i naše nejnovější privátní značka K-Jarmark, kterou jsme představili v loni září a která nabízí kvalitní produkty výhradně od českých výrobců," řekla mluvčí společnosti Renata Maierl.

Související

Více souvisejících

Obchody Rohlik.cz globus Kaufland Košík.cz Ekonomika

Aktuálně se děje

před 17 minutami

před 32 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

Miloš Zeman

Miloš Zeman chce na Slovensko, ale zůstává v Motole. Zdravotní stav se zlepšuje

Dva týdny už je exprezident Miloš Zeman hospitalizovaný v pražské Fakultní nemocnici Motol. Podle lékařů se jeho zdravotní stav nadále zlepšuje, na odhad termínu propuštění je však brzy. Zeman přitom údajně koketuje s myšlenkou, že by se vydal na Slovensko a před druhým kolem tamní prezidentské volby podpořil Petera Pellegriniho. 

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

Ilustrační foto

Dnes je Zelený čtvrtek, významný den spojený s Poslední večeří

Zelený čtvrtek, čtvrtý den Velikonočního týdne, je jedním z nejvýznamnějších dnů v křesťanském liturgickém kalendáři. Tento den má hluboký náboženský význam, připomíná události spojené s Ježíšem Kristem, zejména jeho Poslední večeři se svými učedníky a zahájení pašijového týdne, který vrcholí Velikonocemi.

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

Vladimir Putin

Putin promluvil o napadení Česka a Polska

Rusko nemá žádné plány na útok na země NATO a nezaútočí na Polsko, pobaltské státy nebo Českou republiku, ale pokud Západ dodá Ukrajině stíhačky F-16, budou ruskými silami sestřeleny. Podle serveru euractiv.com to prohlásil ruský prezident Vladimir Putin při setkání s ruskými vojenskými piloty.

před 6 hodinami

včera

včera

včera

Ministerstvo shání další vakcíny proti černému kašli. Zájem je extrémní

V Česku v souvislosti s nárůstem počtu případů černého kašle v letošním roce výrazně stoupl zájem o očkování. Ministerstvo zdravotnictví ve středu na sociální síti X uvedlo, že probíhají jednání o dodávce dalších vakcín. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy