Většina e-shopů počítá slevy z doporučené ceny

Většina internetových obchodů stále v rámci tradiční akce Black Friday vypočítává slevy z doporučené maloobchodní ceny. Některé velké e-shopy ale letos začaly zlevnění uvádět z referenční ceny, tedy z takové, za kterou prodávaly zboží před akcí.

Slevy, ilustrační fotografie
doporučujeme

Slevy v rámci černého pátku neboli Black Friday, který připadá na dnešek, se týkají většinou jednoho až dvou procent nabízeného zboží. V případě větších on-line obchodů to znamená asi deset tisíc produktů. V tiskové zprávě to dnes uvedl Jakub Balada, z českého startupu Apify, který spolu s TopMonks a Keboola stojí za nástrojem Hlídač shopů.

E-shop Alza.cz se při letošním Black Friday podle Balady prakticky drží výpočtu slevy, který bude od roku 2022 evropským standardem. Uvádí tedy reálnou výši slevy počítanou proti nejnižší ceně, za kterou mohli zákazníci daný produkt na Alze v uplynulém měsíci koupit. "Na své výpočty si od nás dokonce nechali udělat audit a některé své slevy podle něj opravili. Takže například zboží, které bylo v 'ochutnávce' před Black Friday zlevněno, se teď během Black Friday akce jeví jako dražší. Odráží to realitu. Před měsícem jste ho zkrátka mohli výjimečně koupit levněji," vysvětlil Balada.

Podobnou metodiku využívá podle něj dále například internetový obchod CZC.cz, který slevu staví vedle prodejní ceny těsně před akcí. "Těším se na okamžik, kdy zmizí reklamy lákající na slevy až 80 procent, které ve skutečnosti znamenají minimální slevu v řádu procent oproti obvyklé ceně zboží v daném e-shopu," dodal Balada.

Mnoho expertů před zahájením Black Friday spotřebitele vyzývalo ke kontrole jednotlivých nabídek u jiných prodejců. Na webu Hlídač shopů si mohou lidé ověřit vývoj ceny, je na něm i tabulka s počty zlevněného zboží v různých e-shopech. Nástroj podle Balady letos používá na 20.000 lidí.

U některých internetových prodejců byly v minulých letech odhaleny klamavé obchodní praktiky, kterými se zabývala Česká obchodní inspekce.

Společnost Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu internetových obchodů, předpokládá, že do letošního Black Friday se zapojí přes 550.000 českých zákazníků. Jejich útraty by mohly proti loňsku vzrůst o čtvrtinu a poprvé přesáhnout miliardu korun.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Vláda schválila návrh na příspěvek pro podnikatele v úpadku

18.01.2021 17:25 Podnikatelé v úpadku budou moci čerpat příspěvek, tzv. kompenzační bonus, 500 korun denně, a to…

Velké tuzemské firmy mají o očkování zájem, ale nemají vakcíny

18.01.2021 17:01 Významné české firmy mají zájem o očkování svých zaměstnanců proti koronaviru, ale vlastní očkovací…

Situace maloobchodních prodejců s obuví je prý kritická

18.01.2021 16:53 Situace maloobchodních prodejců s obuví a koženou galanterií je podle České obuvnické a kožedělné…

Finanční správa vyplatila na příspěvku OSVČ a malým firmám 3,2 miliardy

18.01.2021 15:37 Finanční správa eviduje k dnešku 407.235 žádostí o příspěvek, takzvaný kompenzační bonus, v…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama