Zásilkovna končí s Českou poštou, vadí jí kvalita služeb

Logistická firma Zásilkovna ukončila k 31. lednu spolupráci s Českou poštou. Důvodem ukončení spolupráce je dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a neustálé jednostranné zvyšování jejích cen. Oznámila to dnes v tiskové zprávě. Pošta podle vyjádření pro ČTK předpokládala, že jednání o cenách budou pokračovat.

Zásilkovna
doporučujeme

Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu takzvané první míle. Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a Zásilkovna poté tyto zásilky předávala poště v jejích hlavních třídicích depech. V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala 600.000 zásilek.

"Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení," uvedla ředitelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka se obě firmy dohodly, že jednání, která nebyla dokončena, budou pokračovat v lednu. "Z dnešního veřejného vyjádření se Česká pošta dozvídá, že pravděpodobně žádná další jednání nebudou a Zásilkovna již o její služby nemá zájem. Jsme rádi, že jsme svojí silnou logistickou sítí mohli Zásilkovně pomoci v růstu. Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory České pošty," dodal.

Analýza, kterou si Zásilkovna udělala po ukončení vánoční sezony, ukázala naprosto nevyhovující kvalitu služeb České pošty. Ze statistik podle ní vyplynulo, že pošta doručila v uplynulém roce 2020 v režimu následujícího dne po podání jen necelých 15 procent zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu. "Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek," dodala Kijonková.

Ukončení spolupráce s Českou poštou oznámila Zásilkovna všem svým partnerům a klientům. Ukončení podle ní nebude mít pro zákazníky poptávající službu doručení na adresu negativní důsledky.

Zásilkovna provozuje v Česku okolo 4000 výdejních míst. K přepravě zásilek využívá služby externích přepravců. Česká pošta provozuje 3200 pošt a síť 2000 specializovaných výdejen balíků Balíkovna.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Kvóty na potraviny mám za brutální útok na peněženky. Agrobaroni zcela…

20.01.2021 15:15 Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza ostře kritizuje, že Poslanecká sněmovna…

České obchody Pietro Filipi chtějí propustit všechny pracovníky

20.01.2021 09:13 Česká módní značka Pietro Filipi chce propustit všechny pracovníky svých 23 obchodů. Uvedl to dnes…

V OKD skončí na konci února 1770 lidí, už absolvovali pohovory

19.01.2021 15:33 Aktualizováno Zaměstnanci těžební společnosti OKD, kteří ke konci února budou přecházet pod státní podnik Diamo,…

Zima nedopadla, v létě už ale Češi do ciziny chtějí. O zájezdy je již nyní…

19.01.2021 09:30 Ke koronavirem zasaženým oblastem podnikání patří také cestovní kanceláře. Probíhající zimní sezóna…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama