Zavřené obchody a Vánoce se blíží. Množství doručovaných balíků strmě roste

Množství doručovaných balíků vzrostlo minulý týden kvůli uzavřeným obchodům meziročně o 50 až 100 procent. Vedle zákazu prodeje v kamenných provozovnách se v nárůstu odráží blížící se Vánoce. Vyplývá to z informací doručovatelských firem i e-shopů.

Česká pošta, ilustrační fotografie
doporučujeme

"Za uplynulý týden jsme měli meziroční nárůst balíků o 50 procent. V nejsilnější den ve čtvrtek nám bylo podáno 350.000 balíků. Rostoucí trend očekáváme i nadále. A to nejen kvůli Vánocům, ale i kvůli běžným nákupům standardního zboží. To je důsledek zavřených kamenných obchodů," řekl ČTK mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Skupině Packeta, kam patří logistická firma Zásilkovna, roste letos počet zásilek v průměru o více než 100 procent. "Výrazný nárůst počtu zásilek pozorujeme kontinuálně již od konce srpna, není spojen pouze se zavřením obchodů. Zatím rekordním dnem byl 19. říjen, kdy jsme za jediný den převezli téměř 290.000 zásilek, v běžný den je to kolem 150.000 zásilek," uvedl marketingový ředitel Milan Šmíd. Za růstem podle něj stojí spojení dopadů koronaviru a blížícího se vrcholu sezony v podobě předvánočních nákupů.

Kvůli uzavření obchodů je mimo provoz zhruba desetina výdejních míst Zásilkovny, například v obchodních centrech. Aktuálně má v ČR více než 3700 výdejních míst. Pošta v současnosti hlásí kvůli koronaviru do 20 zavřených poboček z 3200 a naopak se chystá během listopadu otevřít 1500 specializovaných Balíkoven.

"Po poklesu prodejů v březnu a dubnu způsobeném koronavirovou epidemií jsme celé léto rostli. V září jsme zaznamenali meziroční nárůst dokonce o 50 procent. Nová vládní omezující opatření během října znamenala zpomalení na zhruba 20 procent. S tím, jak lidé začínají řešit nákupy na Vánoce, nicméně očekáváme další zvýšení růstu. S blížícími se svátky může být určitým problémem extrémní vytíženost doručovatelských služeb, proto je dobré nenechávat nákupy na poslední chvíli," uvedl marketingový ředitel firmy Karol Guláš.

Letošním trendem se stávají samoobslužná výdejní místa. Podle dat společnosti NetDirect jejich obliba stoupla o 60 procent. Například Zásilkovna je spustila v září a do konce roku jich chce mít 150. Na začátku příštího roku je hodlá spustit i nová přepravní firma WeDo.

Dalším trendem je nárůst plateb bitcoiny. "V posledních týdnech stouply platby bitcoiny u obchodníků zhruba o deset až 25 procent. Důvodem je výrazné zhodnocení bitcoinu během letošního roku, kdy posílil na téměř dvojnásobek a minulý týden se pohyboval na rekordní úrovni 13.300 USD," uvedl Martin Stránský z Bitstock.com.

Kurýrní firmy se shodují v tom, že letošní vánoční sezóna bude kvůli koronavirovým omezením i rostoucí oblibě e-shopů rekordní Celkově by mohl trh e-commerce překonat 200 miliard korun.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Restrikce se na tržbách projeví, podnikům budou chybět vánoční večírky,…

30.11.2020 00:01 Aktualizováno Na chvíli u výdejních okének přestali pracovat. Majitel sítě pražských restaurací Šenkýrna Luděk…

Z restauratérů se během lockdownu stali mistři improvizace, vzrostl zájem…

29.11.2020 20:01 Ztrátu přes milion má kvůli proticovidovým opatřením brněnský restauratér Raed Kahwaji. Řekl to…

Restaurace mohou od čtvrtka fungovat na 50 procent kapacity, u jednoho…

29.11.2020 17:27 Aktualizováno Stravovací zařízení se budou moci znovu otevřít ve čtvrtek. V provozu budou moci být od 06:00 do 22…

Nejvýše položená restaurace v ČR opět otevře 3. listopadu, dosavadní…

29.11.2020 17:17 Nejvýše položená restaurace v Česku na Luční boudě na hřebenech Krkonoš ve čtvrtek opět otevře.…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama