Británie se postavila Murdochovi: Převzetí televize Sky není ve veřejném zájmu

Londýn - Britský antimonopolní úřad (CMA) se postavil proti převzetí placené televize Sky americkou mediální společností 21st Century Fox podnikatele Ruperta Murdocha. Fúze prý není ve veřejném zájmu kvůli obavám o pluralitu médií.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto
doporučujeme

Společnost Fox v televizi Sky už dlouho vlastní 39 procent akcií a na jejím úplném převzetí se dohodla loni v prosinci. Pokud by se to stalo, Murdoch Family Trust (MFT) by podle úřadu získal příliš velký vliv nad veřejným míněním a politickou agendou.

Zhruba třetina britské populace sleduje televizní, rozhlasové, internetové i tištěné zpravodajské kanály, které jsou v rukou MFT. Ta tak v tomto směru zásadně převyšuje ostatní poskytovatele s výjimkou BBC a ITV.

Nyní bude následovat třítýdenní období veřejných konzultací a jeho výsledky CMA začlení do závěrečné zprávy, která má být do poloviny května zaslána novému ministru kultury Mattu Hancockovi. Konečné rozhodnutí je v jeho rukou.

Loading...
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Dobré zprávy z Evropy, ekonomika v Německu hlásí mírný růst

23.05.2019 09:06 Hrubý domácí produkt (HDP) Německa vzrostl v prvním čtvrtletí ve srovnání s předchozími třemi…

Ryanair padá na dno. Potopí ho i problémy s boeingy

20.05.2019 10:55 Celoroční zisk irských aerolinek Ryanair se snížil na čtyřleté minimum. Firma navíc varovala, že v…

Vstup do EU byl zásadním okamžikem českých dějin, tvrdí představitelé…

16.05.2019 14:31 Vstup Česka do Evropské unie byl z ekonomického pohledu jednoznačným úspěchem. Vzrostl hrubý domácí…

Lidl a Kaufland vydělaly majiteli přes 100 miliard eur

13.05.2019 18:34 Německá maloobchodní skupina Schwarz Gruppe, která vlastní diskontní řetězce Lidl a Kaufland, v…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama