Prodej nových aut v EU se v březnu snížil

Brusel - Prodej nových osobních aut v EU se v březnu poprvé v letošním roce snížil. Celkem bylo zaregistrováno více než 1,79 milionu vozů, o 5,3 procenta méně než ve stejném měsíci loni. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Za celé první čtvrtletí prodej stoupl o 0,7 procenta na 4,17 milionu vozů. Pokud se vezme v úvahu prodej jen za březen, snížil se prodej aut pro tento měsíc poprvé od roku 2014. Loňský březnový údaj byl naopak rekordní.

Přidejte svůj názor

Renault

"Březnové registrace nových osobních vozů jsou důkazem toho, že nic neroste až do nebe. Po letech růstu si musíme zvykat na to, že trhy mají své limity a o tom automobilovém to platí dvojnásob," komentoval údaje partner KPMG Česká republika Jan Linhart. Podle něj prodej ovlivnila i dlouhá zima, která obvykle má na zájem o nová auta negativní dopad, a velikonoční svátky, které letos připadly na konec března. "Můžeme tedy očekávat, že dubnová čísla budou opět ve znamení růstu," dodal s tím, že celoroční výhled zatím zůstává stejný. Podle očekávání má evropský trh mírně vzrůst, avšak pomalejším tempem než loni.

V Británii se březnový prodej snížil o 15,7 procenta a v Itálii o 5,8 procenta. V obou zemích se prodej snížil i za celé první čtvrtletí. V Německu březnový prodej klesl o 3,4 procenta, od počátku roku však roste. Ve Francii a Španělsku se prodej ve třetím měsíci zvýšil o více než dvě procenta. Španělsko zaznamenalo z velkých evropských trhů největší růst prodeje za první čtvrtletí, a to o 10,5 procenta.

Největším prodejcem aut v EU zůstala v březnu skupina Volkswagen s podílem na evropském trhu 22,6 procenta. Prodej Volkswagenu se zvýšil o 0,3 procenta na 405.103 vozů, z toho prodej české Škody Auto stoupl o čtyři procenta na 73.818 vozů. Škoda měla v březnu na trhu podíl 4,1 procenta.

Většina automobilek zaznamenala v březnu pokles prodeje. Nižší byl prodej Renaultu, Fordu, FCA, majitele značek Fiat a Chrysler, BMW, Daimleru, Toyoty či Nissanu. Naopak se prodej zvýšil skupině PSA, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, a společnostem Hyundai, Kia a Honda.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Kontroverzní rozpočtové plány? Itálie odpálkovala Brusel, nehodlá nic měnit

22.10.2018 15:22 Italské ministerstvo financí sdělilo Evropské komisi (EK), že se hodlá držet svých rozpočtových…

Vlna stávek a dražší palivo. Ryanair hlásí poprvé po pěti letech pokles…

22.10.2018 09:20 Irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair Holdings klesl v pololetí zisk o sedm procent na 1…

Ukrajina se dohodla s MMF. Dostane miliardy, musí ale splnit jednu zásadní…

19.10.2018 20:07 Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF) na novém záložním úvěru v objemu 3,9…

Škoda nabízí v Německu šrotovné za starší diesely, Češi mají smůlu

19.10.2018 19:44 Automobilka Škoda Auto nabídla v Německu tzv. šrotovné při výměně staršího dieselu za nový naftový…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama