Prodej nových aut v EU se v březnu snížil

Brusel - Prodej nových osobních aut v EU se v březnu poprvé v letošním roce snížil. Celkem bylo zaregistrováno více než 1,79 milionu vozů, o 5,3 procenta méně než ve stejném měsíci loni. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Za celé první čtvrtletí prodej stoupl o 0,7 procenta na 4,17 milionu vozů. Pokud se vezme v úvahu prodej jen za březen, snížil se prodej aut pro tento měsíc poprvé od roku 2014. Loňský březnový údaj byl naopak rekordní.

Přidejte svůj názor

Renault

"Březnové registrace nových osobních vozů jsou důkazem toho, že nic neroste až do nebe. Po letech růstu si musíme zvykat na to, že trhy mají své limity a o tom automobilovém to platí dvojnásob," komentoval údaje partner KPMG Česká republika Jan Linhart. Podle něj prodej ovlivnila i dlouhá zima, která obvykle má na zájem o nová auta negativní dopad, a velikonoční svátky, které letos připadly na konec března. "Můžeme tedy očekávat, že dubnová čísla budou opět ve znamení růstu," dodal s tím, že celoroční výhled zatím zůstává stejný. Podle očekávání má evropský trh mírně vzrůst, avšak pomalejším tempem než loni.

V Británii se březnový prodej snížil o 15,7 procenta a v Itálii o 5,8 procenta. V obou zemích se prodej snížil i za celé první čtvrtletí. V Německu březnový prodej klesl o 3,4 procenta, od počátku roku však roste. Ve Francii a Španělsku se prodej ve třetím měsíci zvýšil o více než dvě procenta. Španělsko zaznamenalo z velkých evropských trhů největší růst prodeje za první čtvrtletí, a to o 10,5 procenta.

Největším prodejcem aut v EU zůstala v březnu skupina Volkswagen s podílem na evropském trhu 22,6 procenta. Prodej Volkswagenu se zvýšil o 0,3 procenta na 405.103 vozů, z toho prodej české Škody Auto stoupl o čtyři procenta na 73.818 vozů. Škoda měla v březnu na trhu podíl 4,1 procenta.

Většina automobilek zaznamenala v březnu pokles prodeje. Nižší byl prodej Renaultu, Fordu, FCA, majitele značek Fiat a Chrysler, BMW, Daimleru, Toyoty či Nissanu. Naopak se prodej zvýšil skupině PSA, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, a společnostem Hyundai, Kia a Honda.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Brusel nás k přijetí eura dotlačí? Merkelová prosazuje nový rozpočtový…

15.12.2018 18:52 Aktualizováno Budoucí rozpočtový nástroj pro konvergenci a konkurenceschopnost eurozóny bude mít za cíl pomoci…

Stávka zabrala? Deutsche Bahn se dohodly s odbory o platech

15.12.2018 11:49 Aktualizováno Německá železniční společnost Deutsche Bahn (DB) ohlásila dohodu s odboráři, kteří tento týden…

Brexit otřese ekonomikou, Britové se jistí zakládáním dceřiných firem v…

15.12.2018 08:40 S blížícím se termínem odchodu Británie z Evropské unie výrazně roste počet britských podniků,…

Prodej nových aut v EU klesl. Varovný signál, strašákem není jen brexit,…

14.12.2018 10:21 Prodej nových aut v Evropské unii se v listopadu snížil o osm procent na 1,1 milionu a pokles…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama